Διαβάστε

Περισσότερα...

ΔΙΑΒΑΣΤΕ

Περισσότερα...

ΑΜΕΑ - ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Διαβάστε Περισσότερα...

30 Δεκ 2014

ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ : Η δημόσια Παιδεία καταρρέει και ο Ανδρέας το μπουζούκι του

Ο υπουργός Παιδείας για ένα ολόκληρο εξάμηνο, από τον Ιούνιο και μέχρι τον Δεκέμβριο του 2014, δεν δίσταζε να παραμυθιάζει χιλιάδες αδιόριστους εκπαιδευτικούς για την πραγματοποίηση ΑΣΕΠ, δηλαδή για διορισμούς!
Καθώς το 2014 μας αποχαιρέτησε και ήδη ολοκληρώνεται το πρώτο μισό του τρέχοντος σχολικού έτους, η εκπαιδευτική κοινότητα, εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς, έχουν την πολυτέλεια να εκτιμήσουν, με τα αποδεικτικά στοιχεία που παρέχει ο χρόνος, κάποιες βασικές υποσχετικές του υπουργείου Παιδείας.
Η αλήθεια είναι ότι το 2014 όσοι αναπνέουν την κιμωλία μέσα στην τάξη, βρέθηκαν μπροστά σε ένα πρωτοφανές μπαράζ ανακοινώσεων, εξαγγελιών, υποσχέσεων, σε μια «Λοβερδιάδα» αλληλοαναιρούμενων δηλώσεων, που δεν ήταν τίποτε άλλο παρά ο τρόπος με τον οποίο το επιτελείο του υπουργείου Παιδείας προσπάθησε να συμβιβάσει δυο αντικρουόμενες «γραμμές»: τη «γραμμή» των περικοπών του φθηνού σχολείου και του ξεθεμελιώματος των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών από τη μια και τη «γραμμή» της πολιτικής διάσωσης του Ανδρέα Λοβέρδου, ο οποίος, ως γκουρού της επικοινωνίας, υπολογίζει πολύ καλά την τύχη των προηγούμενων διαχειριστών του υπουργείου στο οποίο προΐσταται.
Ξεσκονίζοντας, λοιπόν, τις ατελείωτες εκπαιδευτικές εξαγγελίες, στεκόμαστε σε τρεις, οι οποίες στόχευαν αφενός να αποσπάσουν τη συναίνεση του συνόλου της κοινής γνώμης, αφετέρου, να εκμεταλλευτούν την αγωνία δεκάδων χιλιάδων πτυχιούχων, οι οποίοι πασχίζουν για μια θέση στη σχολική εκπαίδευση, με λίγα λόγια επιδιώκουν (και καλά κάνουν) να εργαστούν σε κάτι που έχουν σπουδάσει και, στις περισσότερες περιπτώσεις, έχουν ονειρευτεί.
1 Αναστολή διορισμών μέσω ΑΣΕΠ
Πριν από λίγες μέρες, στις 22 Δεκεμβρίου, δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η απόφαση, σύμφωνα με την οποία παρατείνεται από την ημερομηνία λήξης της και έως την 31η Δεκεμβρίου 2015 η ισχύς της 33/2006 Πράξης Υπουργικού Συμβουλίου «Αναστολή διορισμών και προσλήψεων στον Δημόσιο Τομέα».
Στην απόφαση αυτή της κυβέρνησης, που αφενός ήταν προειλημμένη και αφετέρου «σύρθηκε» στα μουγκά, όπως επιβάλλει η πολιτική της εξαπάτησης στην προεκλογική περίοδο, επισημαίνεται ότι το υπουργικό συμβούλιο, «έχοντας υπόψη την ανάγκη περιστολής, λόγω των δημοσιονομικών συνθηκών, των δαπανών στο Δημόσιο, στα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, στους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης και στα νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου που ανήκουν στον ευρύτερο δημόσιο τομέα», συνεχίζει την αναστολή των διορισμών και προσλήψεων στον δημόσιο τομέα.
Και όμως, ο υπουργός Παιδείας για ένα ολόκληρο εξάμηνο, από τον Ιούνιο και μέχρι τον Δεκέμβριο του 2014, όχι μία, όχι δύο, αλλά δεκάδες φορές, σε κάθε δημόσια δήλωσή του, δεν δίσταζε να παραμυθιάζει χιλιάδες αδιόριστους εκπαιδευτικούς για την πραγματοποίηση ΑΣΕΠ, δηλαδή για διορισμούς. Στις αρχές του καλοκαιριού δήλωνε ότι διαγωνισμός θα γινόταν τέλος του 2014, όσο περνούσε ο καιρός δήλωνε ότι ο διαγωνισμός θα γινόταν το α΄ δίμηνο του 2015, και τις προηγούμενες μέρες δεν δίστασε να συνδέσει την πραγματοποίηση του διαγωνισμού με την εκλογή… του Προέδρου της Δημοκρατίας.
Ναι, ο υπουργός Παιδείας, αν και γνώριζε την παράταση της αναστολής των διορισμών και των προσλήψεων εκπαιδευτικών, σκηνοθέτησε μια ελπίδα για δεκάδες χιλιάδες άνεργους εκπαιδευτικούς στο πλαίσιο της απόσπασης της συναίνεσής τους στην πολιτική του υπουργείου στο οποίο προΐσταται.
2 Ενισχυτική διδασκαλία... στα λόγια
Τον Φεβρουάριο του 2014, ο τότε υπουργός Παιδείας κ. Αρβανιτόπουλος δηλώνει στη Βουλή ότι το Πρόγραμμα της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης θα εφαρμοστεί τη σχολική χρονιά 2014-15. Τη σκυτάλη πήρε, μετά την αλλαγή φρουράς στο υπουργείο, ο Α. Λοβέρδος, δηλώνοντας ότι τόσο η ενισχυτική διδασκαλία για τους μαθητές των γυμνασίων όσο και η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη για τους μαθητές των λυκείων θα εφαρμοστεί με πληρότητα τη σχολική χρονιά 2014/15. Και ενώ το σχολικό έτος βρίσκεται ήδη στο μέσον της διάρκειάς του, ο ίδιος υπουργός δεν διστάζει να εξαπατήσει για μια ακόμη φορά την κοινή γνώμη δηλώνοντας ότι η ενισχυτική διδασκαλία στα γυμνάσια και η πρόσθετη διδακτική στήριξη στα γενικά λύκεια προβλέπεται να γίνει «με συμπλήρωση ωραρίου μονίμων και αναπληρωτών».
Κοντολογίς, δεν αναμένονται προσλήψεις αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών για το πρόγραμμα της ενισχυτικής διδασκαλίας στα Γυμνάσια, παρά το γεγονός ότι προβλεπόταν η λειτουργία του προγράμματος με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ και για το σχολικό έτος 2014-15.
Η ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας προκάλεσε το πικρό γέλιο των καθηγητών, καθώς είναι γνωστό ότι τόσο η ενισχυτική διδασκαλία όσο και η πρόσθετη διδακτική στήριξη αφορούν τις ειδικότητες των φιλολόγων, μαθηματικών, φυσικών, χημικών και άλλων ειδικοτήτων, που, όχι μόνο καλύπτουν το ωράριό τους, αλλά έχουν πάρει και υπερωρίες. Δηλαδή, όχι μόνο δεν υπάρχουν πλεονάσματα ωρών για να γίνει συμπλήρωση ωραρίου, αλλά απουσιάζουν ακόμη αρκετές εκατοντάδες καθηγητές.
Οι αδιόριστοι-αναπληρωτές εκπαιδευτικοί είναι απογοητευμένοι γιατί, αν και το τεχνικό δελτίο του 2013 ανέφερε ότι η Πράξη αφορά και το σχολικό έτος 2014-15, ωστόσο οι συνεχείς τροποποιήσεις του αρχικού προϋπολογισμού του έργου, που προέβλεπε αρχικά σχεδόν 51.000.000, είχαν ως αποτέλεσμα τη μείωση του έργου κατά 47.000.000 και συνακόλουθα στο να οδηγηθούν οι αδιόριστοι εκπαιδευτικοί στον αποκλεισμό από την ενισχυτική διδασκαλία.
3 Σχολικές βιβλιοθήκες... για τα μάτια του κόσμου
Στα τέλη Οκτωβρίου ανακοινώθηκε από το υπουργείο Παιδείας (και αναμετέδωσαν με όλα τους τα μέσα τα ΜΜΕ) ότι επιτέλους φέτος θα λειτουργήσουν οι 757 σχολικές βιβλιοθήκες, που αραχνιάζουν περίπου 5 χρόνια από έλλειψη προσωπικού.
Αφού έντυσε την ανακοίνωσή του με τα υλικά του γνωστού success story, έστειλε εγκύκλιο με «Οδηγίες για τη λειτουργία των 757 Σχολικών Βιβλιοθηκών ΕΠΕΑΕΚ κατά το σχολικό έτος 2014-2015» (27/10/2014). Σε αυτήν καλεί αφενός «τους Προϊστάμενους των Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, εφόσον υπάρχουν εκπαιδευτικοί στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ, να τους διαθέσουν στις Σχολικές Βιβλιοθήκες ΕΠΕΑΕΚ της οικείας Διεύθυνσης και αφετέρου τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων που διαθέτουν μία από τις 757 Σχολικές Βιβλιοθήκες ΕΠΕΑΕΚ, να φροντίσουν ώστε να λειτουργούν από δύο (2) έως έξι (6) ώρες την εβδομάδα, με το να προτείνουν στο σύλλογο διδασκόντων έναν (1) ή δύο (2) κατάλληλους μόνιμους εκπαιδευτικούς του Σχολείου για συμπλήρωση ωραρίου».
Ακόμη και αυτή όμως η καινοτομία του υπουργείου Παιδείας έμεινε στα χαρτιά, καθώς το υπουργείο όριζε ότι «σε κάθε περίπτωση, προτεραιότητα έχει η συμπλήρωση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών με μαθήματα πρώτης και δεύτερης ανάθεσης της ειδικότητάς τους». Εκπαιδευτικοί δεν υπήρχαν, οπότε η λειτουργία των βιβλιοθηκών έμεινε μια ακόμη διακήρυξη χωρίς περιεχόμενο.

26 Δεκ 2014

ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΓΙΑ ΤΑ ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ : «Λουκέτο» σε προγράμματα και διαχείριση της εξάρτησης.

Η κατάσταση στον τομέα της απεξάρτησης είναι εκρηκτική. Πριν από ένα μήνα
έκλεισαν τα προγράμματα «streetwork» (δουλειά στο δρόμο). Αλλα προγράμματα αναμένεται να κλείσουν στις αρχές του 2015 καθώς λήγει η χρηματοδότησή τους από το ΕΣΠΑ, αφήνοντας στο δρόμο δεκάδες εργαζόμενους και χωρίς υπηρεσίες εκατοντάδες χρήστες ναρκωτικών ουσιών.
Την ίδια στιγμή, η διοίκηση του ΟΚΑΝΑ παρουσιάζει την «Επιχείρηση "χιονοστιβάδα"». Πρόκειται για ένα πρόγραμμα προσέγγισης αποκλειστικά και μόνο χρηστών ενέσιμων ναρκωτικών (ΧΕΝ) στους χώρους συνάθροισής τους. Στην πραγματικότητα, πρόκειται για ένα πρόγραμμα που η κυβέρνηση με έμμεσο τρόπο επιχειρεί σε πρώτη φάση να το αξιοποιήσει ως άλλοθι για το κλείσιμο προγραμμάτων που θα μπορούσαν να προσφέρουν σημαντικό έργο και να τα αντικαταστήσει με προγράμματα μικρής διάρκειας, που θα στελεχώνονται με εθελοντές - ως επί το πλείστον ενεργούς χρήστες ναρκωτικών κι όχι απεξαρτημένους όπως γίνεται στα προγράμματα «streetwork». Η παρέμβαση στους ΧΕΝ περιορίζεται αποκλειστικά στην «ασφαλή χρήση» (καθαρές σύριγγες κ.ά.) και στη μείωση της βλάβης, χωρίς να έχει μακροπρόθεσμο στόχο την παραπομπή και την ένταξη των χρηστών σε κάποιο θεραπευτικό πρόγραμμα ώστε να απεξαρτηθούν. Υπενθυμίζουμε ότι τα προγράμματα «streetwork» απευθύνονται σε όλους τους χρήστες ναρκωτικών και στόχο έχουν με αργό και μεθοδικό τρόπο την κινητοποίησή τους ώστε κάποια στιγμή να φύγουν από την παραίτηση και να αποφασίσουν να αγωνιστούν για την ελευθερία τους από την τοξικοεξάρτηση.
Σε δεύτερο πλάνο κυβέρνηση και διοίκηση του ΟΚΑΝΑ εφαρμόζουν κατά γράμμα τις ευρωενωσιακές ντιρεκτίβες που θέλουν την αντιναρκωτική πολιτική να περιορίζεται στη διαχείριση της εξάρτησης, επικεντρώνοντας δράσεις και κονδύλια στη μείωση της βλάβης, αφήνοντας στο απυρόβλητο τα αίτια που γεννούν την τοξικοεξάρτηση, υπονομεύοντας την αξία της απεξάρτησης, προωθώντας τη νομιμοποίηση των ναρκωτικών.
Αποκαλυπτικά είναι όσα είπε κατά τη διάρκεια ημερίδας ο Κωνσταντίνος Γαζγαλίδης, συντονιστής των Μονάδων και Υπηρεσιών Βόρειας Ελλάδας του ΟΚΑΝΑ:
«Στη χώρα μας απαγορεύεται η κατοχή και χρήση ουσιών. Την τελευταία 10ετία υπάρχει μια συνεχής βελτίωση, προχωράμε αργά αλλά με σταθερά βήματα προς την αποποινικοποίηση της χρήσης. Με τον τελευταίο νόμο είμαστε πλέον σε καλύτερο στάδιο». Και φυσικά δεν έλειψαν οι σπόντες «για κάποιους που έχουν ισχυρά ριζωμένη την αντίληψη για οριστική αντιμετώπιση του προβλήματος των ναρκωτικών». Προκλητικά ήταν τα όσα ανέφερε για την πρόληψη: «Δεν έχει κατακτήσει μεθοδολογικά τα εργαλεία για να καταστήσει μη απαραίτητη την απεξάρτηση. Η πρόληψη δεν μπορεί να χρησιμοποιείται ως άλλοθι για να μη γίνονται πράγματα (...) Ο ΟΚΑΝΑ δεν πρέπει να χάσει την ιδεολογική ηγεμονία και την επιστημονική εποπτεία των Κέντρων Πρόληψης». Φυσικά, ο συντονιστής Β. Ελλάδας αποσιωπά τις αμέτρητες τρικλοποδιές που βάζει από τα γεννοφάσκια των ΚΠ η διοίκηση του ΟΚΑΝΑ, με αποκορύφωμα την εξαφάνιση 3 εκατομμυρίων ευρώ - χρήματα που, όπως καταγγέλλει το Σωματείο Εργαζομένων στα ΚΠ, έχει λάβει από το υπουργείο Υγείας με εντολή να αποδοθούν αποκλειστικά στα Κέντρα Πρόληψης (ΚΑΕ 2555) - ενώ περισσότερα από 5 εκατομμύρια ευρώ δεν έχει αποδώσει ο ΟΚΑΝΑ στα Κέντρα Πρόληψης για την περίοδο 2009 - 2013.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα αποτελέσματα από τα ερωτηματολόγια που συμπληρώθηκαν κατά την «Επιχείρηση "χιονοστιβάδα"», σκιαγραφώντας για άλλη μια φορά τον εγκληματικό χαρακτήρα της υποτιθέμενης «αντιναρκωτικής» πολιτικής. Από τα 2.549 ερωτηματολόγια που συμπληρώθηκαν από τους ΧΕΝ προκύπτουν τα εξής στοιχεία, όπως αυτά παρουσιάστηκαν.
  • Ο μέσος όρος ηλικίας ήταν 38,7 ετών. Το 90,4% είναι Ελληνες και το 9,6% αλλοδαποί.
  • Το 21,5% είναι άστεγοι, το 14,6% ζουν περιστασιακά σε κάποιο κατάλυμα, το 63,9% φιλοξενούνται.
  • Το 84,5% είναι άνεργοι, περίπου το 8% αναφέρει μερική απασχόληση και περίπου το 7% αναφέρει πλήρη απασχόληση. Ελάχιστοι λαμβάνουν σύνταξη, πρόνοια ή κάποιο επίδομα.
  • Το 55,5% δε διαθέτει Κοινωνική Ασφάλιση.
Το έγκλημα της «μείωσης της βλάβης»
  • Το 36,9% δηλώνει πως λαμβάνει «θεραπεία» για τη χρήση ουσιών σε κάποιο πρόγραμμα. Απ' αυτούς το... 91,5% δηλώνει τον ΟΚΑΝΑ (67,9% σε πρόγραμμα υποκατάστασης με βουπρενορφίνη και το 30% σε πρόγραμμα χορήγησης μεθαδόνης). Από το συγκεκριμένο στοιχείο καταρρέει όλη η αντιναρκωτική πολιτική, το μύθευμα της μείωσης της βλάβης που εφαρμόζουν οι μέχρι τώρα κυβερνήσεις και ευαγγελίζονται ΔΗΜΑΡ, ΣΥΡΙΖΑ, ΛΑ.Ο.Σ. Μια εγκληματική πολιτική που οδηγεί χιλιάδες ανθρώπους να κάνουν παράλληλη χρήση ναρκωτικών, συνδέεται άμεσα με την κατάσταση που σκόπιμα έχει διαμορφωθεί στα προγράμματα υποκατάστασης του ΟΚΑΝΑ, τα οποία λειτουργούν χωρίς αντιδραστήρια εδώ και μήνες, με χαμηλές προδιαγραφές, θέτοντας σε άμεσο κίνδυνο τη ζωή χρηστών, απονοηματοδοτώντας την έννοια της θεραπείας. Υπενθυμίζουμε ότι ένα από τα επιχειρήματα που χρησιμοποιούν είναι ότι στα προγράμματα υποκατάστασης «μειώνεται η επιθυμία για ηρωίνη», «μειώνεται η χρήση ναρκωτικών κατά 40 - 60%»...
  • Τον τελευταίο μήνα οι επικρατέστερες ουσίες τις οποίες έκαναν χρήση είναι ηρωίνη, σίσα (το γνωστό επικίνδυνο «ναρκωτικό των εξαθλιωμένων» που έπεσε στις πιάτσες πριν 3 χρόνια) και κάνναβη.
Το 57,4% των ΧΕΝ έχουν υποβληθεί σε θεραπεία για τουλάχιστον 2 βδομάδες. Το 35,7% στον ΟΚΑΝΑ, το 27,4% στο ΚΕΘΕΑ και 12,2% στο 18ΑΝΩ. Συνδυασμό προγραμμάτων αναφέρει το 6% (δηλαδή, το 43% των ΧΕΝ που τριγυρνούν στους δρόμους δεν έχει φτάσει ποτέ σε κάποιο θεραπευτικό πρόγραμμα, γεγονός που επιβεβαιώνει την ανάγκη για δημιουργία περισσότερων προγραμμάτων απεξάρτησης).
 

25 Δεκ 2014

Σταυροί υποψηφίων σε ΑΠΥΣΠΕ 2014 και ΚΥΣΠΕ 2014 Αττικής



Ορισμός σειράς εκλογής και διορισμός αιρετών εκπροσώπων των εκπαιδευτικών στο Α.Π.Υ.Σ.Π.Ε. Αττικής
Αποτελέσματα εκλογής αιρετών εκπροσώπων των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στο Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο (Κ.Υ.Σ.Π.Ε.) 

ΣΤΑΥΡΟΙ ΚΥΣΠΕ 

Περιμένουμε και τα επίσημα αποτελεσματα απ΄ το ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας. Θα τα δημοσιεύσουμε μόλις τα μάθουμε. 

ΕΘΝΟΣ : Νέος γύρος συγχωνεύσεων και καταργήσεων σχολείων. Αποφάσεις μέχρι 18 Φεβρουαρίου.

Προτάσεις στους δήμους θα κάνουν το επόμενο διάστημα οι διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε όλη τη χώρα για καταργήσεις, συγχωνεύσεις και ιδρύσεις σχολείων για το σχολικό έτος 2015-2016, έτσι ώστε μέχρι τις 18 Φεβρουαρίου να έχουν ληφθεί οι τελικές αποφάσεις.
ΤΑ ΤΕΣΣΕΡΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ
Ο αριθμός των μαθητών, η ορθή διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού, η απόσταση που θα διανύουν οι μεταφερόμενοι μαθητές και οι κτιριακές υποδομές είναι οι προϋποθέσεις που βάζει το υπουργείο Παιδείας για τις μεταβολές των σχολικών μονάδων
Μάλιστα οι δήμοι είναι υποχρεωμένοι να αναλάβουν τα έξοδα για τις λειτουργικές δαπάνες νέων σχολείων, καθώς και για τη μεταφορά των μαθητών στις περιπτώσεις συγχωνεύσεων.
Το υπουργείο Παιδείας με εγκύκλιο που έστειλε προς τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης δίνει οδηγίες για ιδρύσεις, καταργήσεις, συγχωνεύσεις, προαγωγές, υποβιβασμούς και μετατροπές σχολείων, ζητώντας και τις σχετικές γνωμοδοτήσεις απο τα δημοτικά συμβούλια ώστε να μπορέσει να προχωρήσει ομαλά η σχετική διαδικασία σε συνεργασία με τους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Στην εγκύκλιο που έστειλε το υπουργείο Παιδείας μεταξύ άλλων ορίζονται και τα εξής:
• Για τις μεταβολές των σχολικών μονάδων να λαμβάνεται υπόψη ο αριθμός των μαθητών, η ορθή διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού, η χιλιομετρική απόσταση που διανύουν οι μεταφερόμενοι μαθητές και οι κτιριακές υποδομές με στόχο τη δημιουργία άρτιων, εξοπλισμένων και επαρκώς στελεχωμένων σχολικών μονάδων.
• Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται στις περιπτώσεις ιδρύσεων και συγχωνεύσεων, για τις οποίες πρέπει να ορίζεται με σαφήνεια η ακριβής ονομασία και η έδρα λειτουργίας του νέου σχολείου, αλλά και η εξασφάλιση κατάλληλης στέγης.
• Οι διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αφού υποβάλουν στους δήμους προτάσεις για κάθε είδους σχολική μεταβολή για το σχολικό έτος 2015-2016, είναι απαραίτητο να ζητήσουν εγγράφως τη γνωμοδότηση των Δημοτικών Συμβουλίων επί των προτάσεών τους και να κοινοποιήσουν το σχετικό έγγραφο στο υπουργείο Παιδείας.
• Επισημαίνεται ότι στις προτάσεις πρέπει να αναφέρεται εάν τα προτεινόμενα προς ίδρυση σχολεία είναι ενταγμένα ή πρόκειται να ενταχθούν σε προγράμματα χρηματοδότησης.
• Οι διευθυντές Εκπαίδευσης, αφού συγκεντρώσουν τις γνωμοδοτήσεις των Δημοτικών Συμβουλίων, θα τις διαβιβάσουν μέχρι 18-02-2015 στο υπουργείο Παιδείας και στις οικείες Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης. Επίσης μαζί με τις γνωμοδοτήσεις των Δημοτικών Συμβουλίων θα αποστείλουν:
α) βεβαιώσεις ανάληψης δαπάνης για τις λειτουργικές ανάγκες των προτεινόμενων προς ίδρυση σχολείων που θα εκδώσουν οι οικονομικές υπηρεσίες των οικείων δήμων και
β) βεβαιώσεις ανάληψης δαπάνης για τη μεταφορά των μαθητών για τα προτεινόμενα προς συγχώνευση και κατάργηση σχολεία που θα εκδώσουν οι οικονομικές υπηρεσίες των οικείων Περιφερειών.
Πάντως τόσο φέτος όσο και τα προηγούμενα χρόνια οι συγχωνεύσεις ? καταργήσεις σχολικών μονάδων προκάλεσαν σοβαρή αναστάτωση σε τοπικές κοινωνίες, που προχώρησαν σε διάφορες κινητοποιήσεις με δεδομένο ότι δημιουργήθηκε σοβαρό πρόβλημα κυρίως με τις μετακινήσεις των παιδιών σε σχολεία μακριά από τα σπίτια τους αλλά και με το φαινόμενο οι μαθητές να στριμώχνονται μέσα στις σχολικές αίθουσες λόγω των συμπτύξεων τμημάτων.

24 Δεκ 2014

ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΩΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ : ΑΙΣΩΠΟΣ + ΑΔΕΡΦΟΙ ΓΚΡΙΜ = ΠΑΙΧΝΙΔΙ

ΔΩΡΕΑΝ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
THN KYΡΙΑΚΗ 1 ΤΟΥ ΜΑΡΤΗ ΣΤΙΣ 3 μ.μ.

ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑ «ΤΟΠΙ» 

ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ Studio Μαυρομιχάλη. Μαυρομιχάλη 134, Εξάρχεια.

 

Τι κοινό έχει ο μεγαλύτερος Έλληνας μυθοποιός με τους διασημότερους Ευρωπαίους παραμυθάδες; Πώς μπορούν να προσεγγίσουν το ίδιο θέμα παραμύθια και μύθοι ;  Μοιάζουν, διαφέρουν, αλληλοσυμπληρώνονται; Τι μας βοηθάει να μεγαλώσουμε, τι μας βάζει τρικλοποδιά; Συνδυάζοντας ευφάνταστα σε μια πρωτότυπη παράσταση παραμύθια των Αδερφών Γκρίμ και Μύθους του Αισώπου, τρεις ηθοποιοί αφηγούνται και ζωντανεύουν ιστορίες που μιλούν για πολλά απ ‘αυτά που δυσκολευόμαστε να εξηγήσουμε στα παιδιά.

Απληστία, αλαζονεία, εγωισμός, εξαπάτηση, βία. Αλλά όχι μόνο. Μιλούν και για τα εφόδια που πρέπει να έχουν στο δρόμο προς την ενηλικίωση και την ολόπλευρη ανάπτυξή τους. Αγάπη, αλληλεγγύη, αποδοχή, γενναιοδωρία, πίστη στον εαυτό τους.
Σ’αυτή τη γεμάτη κίνηση, ήχους και μουσική παράσταση τα παιδιά δεν είναι μόνο θεατές! Μέσα από διαδραστικά παιχνίδια συμμετέχουν, ευαισθητοποιούνται, εκφράζονται, προτείνουν, δημιουργούν.
Θέατρο Studio Μαυρομιχάλη : Μαυρομιχάλη 134 Εξάρχεια.

Συντελεστές : Σκηνοθεσία: Δημήτρης Πλειώνης. Διασκευή κειμένου: Δημήτρης Πλειώνης. Σκηνογραφία: Δομνίκη Βασιαγιώργη. Κίνηση-Χορογραφία: Ηρώ Μαγγίνα
Σχεδιασμός φωτισμών: Θοδωρής Πεγκούσης. Sound design: Λευτέρης Δασκαλαντωνάκης.

Παίζουν: Χριστίνα Δενδρινού, Μαρία Μπρανίδου, Δημοσθένης Φίλιππας, Δημήτρης Πλειώνης, Ολυμπία Βαγγελάτου



ΠΟΥΛΜΑΝ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΘΑ ΦΥΓΕΙ ΑΠ΄ ΤΟ ΓΝΩΣΤΟ ΣΗΜΕΙΟ (ΑΓΑΛΜΑ ΗΛΕΚΤΡΑΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΣΤΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟ) ΣΤΙΣ 2 μ.μ.

            ΔΗΛΩΣΤΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ 6972008336 ΚΑΙ ΣΤΟ 6944797461

ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΩΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ : «Τι τρέχει με την Όπερα ;»

ΔΩΡΕΑΝ ΜΟΥΣΙΚΟ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ  
ΣΑΒΒΑΤΟ 7 ΤΟΥ ΦΛΕΒΑΡΗ 2015, 
ΣΤΙΣ 6,30 μ.μ.
ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΟΥ «ΙΩΝΙΚΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ» Ν. ΙΩΝΙΑΣ 
 (ΠΛΑΤΕΙΑ ΣΗΜΗΡΙΩΤΗ)
Το φωνητικό σύνολο 8tetto προτείνει μια μουσική παράσταση με θέμα την όπερα και δίνει την δυνατότητα στα παιδιά να κατανοήσουν την τέχνη του μουσικού θεάτρου  μέσα από το χιούμορ με τρόπο διαδραστικό.
Ποιός είναι ο ρόλος του μαέστρου στην όπερα; Η diva της παράστασης είναι πράγματι η σοπράνο; Ποιός είναι στ΄αλήθεια ο πρωταγωνιστής; Τι είναι το λιμπρέτο;  Όλα τα παραπάνω ερωτήματα θα βρουν απάντηση στην παράστασή μας. Ένα κουαρτέτο   κλασικών  τραγουδιστών  και ένας πιανίστας παρουσιάζουν μια παράσταση διάρκειας μιας ώρας, με στόχο  να κεντρίσουν με έξυπνο τρόπο, το ενδιαφέρον των παιδιών για τον κόσμο της όπερας.
Στην παράσταση ερμηνεύονται ζωντανά με συνοδεία πιάνου 12 απο τις πιο γνωστές άριες, όπως «Duetto buffo di due gatti» του Rossini, «La vendetta» του Mozart από τους γάμους του Figaro, «Habanera»  και «Le choeur des gamins» του Bizet από την Carmen, «Quando m΄en vo» του Puccini από το La Boheme, «La donna e΄mobile» του Verdi απ΄πο το Rigoletto, «La ci darem la mano» του Mozart από το Don Giovanni, «Libiamo» του Verdi από τη La Traviata κ.α. )

Σύλληψη –Συγγραφή θεατρικού: Σοφία Μάλαμα, Νίκος Ζιάζιαρης, Ηλίας Καπάνταης. Σκηνοθεσία : Χλόη Μάντζαρη. Μουσική προετοιμασία : Αλέξανδρος Φαρής.

Πρωταγωνιστούν : Σοπράνο (Πένυ Δεληγιάννη -Έλλη Ζιάζιαρη)

Άλτο (Σοφία Μάλαμα-Αντωνία Τζίτζικα)

Τενόρος (Νίκος Ζιάζιαρης-Κωστής Ζαμπούνης). Μπάσος (Ηλίας Καπάνταης-Βασίλης Ασημακόπουλος)

Μαέστρος  : Αλέξανδρος Φαρής – Μάριος Καζάς

Η διάρκεια της παράστασης είναι 60 λεπτά.




ΔΗΛΩΣΤΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΑΣ

ΣΤΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ 6972008336 ΚΑΙ 6944797461

ΓΙΑ ΤΟΥΣ  "ΜΕΓΑΛΟΥΣ" (ΣΥΝΟΔΟΥΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ) 
ΥΠΑΡΧΕΙ ΧΩΡΟΣ ΓΙΑ ΚΑΦΕ ...
ΠΟΥ ΤΟΝ ΚΕΡΝΑΕΙ Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ. 

Κραχ στα Πανεπιστήμια: Αίθουσες χωρίς ρεύμα, πλαφόν στις κιμωλίες, θέρμανση με... κουβέρτα «Σήμα κινδύνου»

ΟΙ ΠΡΥΤΑΝΕΙΣ ΜΙΛΟΥΝ ΣΤΗΝ «ΗΜΕΡΗΣΙΑ»
Κραχ στα Πανεπιστήμια: Αίθουσες χωρίς ρεύμα, πλαφόν στις κιμωλίες, θέρμανση με... κουβέρτα
Aίθουσες με...δελτίο παροχής ρεύματος, θέρμανση με...κουβέρτες, πλαφόν όχι μόνο στην αγορά υλικών που απαιτούνται για την εργαστηριακή εκπαίδευση των φοιτητών, αλλά ακόμη και στις κιμωλίες. Oι εικόνες αυτές δεν έρχονται από το μακρινό παρελθόν της Eλλάδας, αλλά αποτελούν τη σύγχρονη πραγματικότητα των πανεπιστημίων της χώρας, τουλάχιστον όπως τη μεταφέρουν στην «HτΣ» οι ίδιοι οι πρυτάνεις, κρούοντας τον κώδωνα κινδύνου για τη διακοπή λειτουργίας των AEI το 2015.
Aιτία, η μεγάλη έως και 80% μείωση της χρηματοδότησης των πανεπιστημίων τα τελευταία χρόνια, σε συνδυασμό με την αποδιάρθρωση των διοικητικών υπηρεσιών τους από την εφαρμογή του μέτρου της διαθεσιμότητας και τον υπερδιπλασιασμό των εισακτέων τους για το τρέχον ακαδημαϊκό έτος λόγω μετεγγραφών.
«Λειτουργούμε με νύχια και με δόντια. Eάν η πολιτεία δεν στηρίξει έμπρακτα τα πανεπιστήμια, δεν θα μπορέσουμε να βγάλουμε τη χρονιά», τονίζει στην «HτΣ» ο πρύτανης του EMΠ Γιάννης Γκόλιας. Aφήνει δε να εννοηθεί ότι η υποβάθμιση των δημόσιων πανεπιστημίων αποτελεί πολιτική απόφαση. «Περιορίζουν τη χρηματοδότηση και το προσωπικό και αυξάνουν τους φοιτητές. Πρόκειται για την τέλεια συνταγή αποδόμησης των δημόσιων πανεπιστημίων. Έχω την αίσθηση ότι οι δανειστές μας δεν θέλουν καλά δημόσια πανεπιστήμια στην Eλλάδα. Προτιμούν η χώρα μας να αναπτύξει τον τουρισμό της», υπογραμμίζει.
EMΠ: Pεύμα με... δελτίο
Tο 2015, η διοίκηση του EMΠ καλείται να τα «βγάλει πέρα» με το 1/3 των χρημάτων που είχε το 2009. Tότε η επιχορήγηση του τακτικού προϋπολογισμού του ιδρύματος ήταν 10,4 εκατ. ευρώ, ενώ για το 2015 είναι 3,8 εκατ. ευρώ. «Tα χρήματα αυτά ίσα - ίσα φτάνουν για να πληρώσουμε το φως, το νερό και το τηλέφωνο. Xρειαζόμαστε άλλα τόσα για να μπορέσουμε να λειτουργήσουμε αξιοπρεπώς», σημειώνει ο κ. Γκόλιας. Eάν αυτό δεν συμβεί, φοιτητές και καθηγητές θα ζήσουν τριτοκοσμικές καταστάσεις. «Θα στάζουν τα κτίρια και δεν θα έχουμε χρήματα να τα φτιάξουμε», αναφέρει ο πρύτανης του EMΠ.
Hδη, με βάση τον προβλεπόμενο προϋπολογισμό καθίσταται αδύνατη η δυνατότητα συντήρησης των εργαστηρίων και των μεγάλων υποδομών του ιδρύματος, καθώς και η προμήθεια αναλώσιμων και άλλων υλικών που σχετίζονται με την εργαστηριακή εκπαίδευση των φοιτητών. Kι όλα αυτά όταν οι ανάγκες έχουν πολλαπλασιαστεί, αφού φέτος οι πρωτοετείς φοιτητές του EMΠ αυξήθηκαν κατά 75%. Aπό 1.325 εισακτέους, λόγω των μετεγγραφών, ο αριθμός ανήλθε τελικά στους 2.315.
Kαθώς οι αίθουσες δεν επαρκούν για όλους τους φοιτητές, οι πρυτανικές αρχές του EMΠ έχουν σκεφθεί να γκρεμίσουν τοίχους για να ενώσουν κάποιες μικρές αίθουσες, αλλά και να αλλάξουν τον τύπο τον καθισμάτων ώστε να χωρούν πιο πολλοί φοιτητές.
Xωρίς επιπλέον χρήματα, όμως, τα σχέδια αυτά δεν μπορούν να υλοποιηθούν. Σε μια προσπάθεια να μπορέσει το EMΠ να επιβιώσει κατά το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος ακαδημαϊκού έτους, οι πρυτανικές αρχές σκέφτονται να λάβουν μέτρα, όπως να «κατεβάζουν» τους διακόπτες τους ρεύματος στις 3 το μεσημέρι και να περιορίσουν τη θέρμανση.
Παράλληλα, θα μειώσουν τον αριθμό των εργαστηριακών πειραμάτων, ενώ θα «κόψουν» τις εκπαιδευτικές εκδρομές των φοιτητών σε μεγάλα έργα και τα ταξίδια των καθηγητών στο εξωτερικό για συνέδρια. «Eκ των πραγμάτων, η ποιότητα της εκπαίδευσης θα υποβαθμιστεί, ενώ η εξωστρέφεια των ελληνικών πανεπιστημίων δεν θα μπορέσει να επιτευχθεί», καταλήγει ο πρύτανης του EMΠ. Όλα αυτά σε ένα ίδρυμα με πολλούς θυλάκους αριστείας. Tο αποδεικνύει η συνεχής βελτίωση της θέσης του στις διεθνείς αξιολογήσεις.
Στις επιστήμες του μηχανικού και την τεχνολογία είναι 24ο στην Eυρώπη και 76ο στον κόσμο».
EKΠA: Θα φέρνουμε... κουβέρτες
Aδυναμία επιβίωσης αντιμετωπίζει το αρχαιότερο ανώτατο εκπαιδευτικό ίδρυμα της χώρας. Στο Eθνικό Kαποδιστριακό Πανεπιστήμιο Aθηνών (EKΠA), το ύψος της κρατικής χρηματοδότησης για το 2015 (11,5 εκατ. ευρώ) είναι μειωμένο κατά 74% σε σχέση με το 2009. Προκύπτει, έτσι, έλλειμμα τουλάχιστον 9,5 εκατ. ευρώ ως προς την αντιμετώπιση των απολύτως αναγκαίων ανελαστικών δαπανών του πανεπιστημίου. «Bρισκόμαστε σε δεινή θέση. Δεν θα μπορούμε να πληρώσουμε ούτε τη θέρμανση. Θα πρέπει να φέρνουμε... κουβέρτες από το σπίτι», τονίζει στην «HτΣ» ο πρύτανης του EKΠA κ. Θεόδωρος Φορτσάκης και προσθέτει: «Δυστυχώς, η ελληνική πολιτεία δεν αγαπά το πανεπιστήμιό της. Oυδείς άλλος φορέας έχει υποστεί μείωση έως και 80% της χρηματοδότησής του τα τελευταία χρόνια. Eάν θέλουμε δημόσιο πανεπιστήμιο θα πρέπει να το στηρίξουμε. Eίναι αδιανόητο να το αφήνουμε σε μία κατάσταση που να μην μπορεί να ικανοποιήσει κατά τρόπο επαρκή ούτε τις βασικές ανάγκες του».
Tο πρόβλημα είναι οξύ σε πολλά τμήματα του EKΠA, όπως στην Iατρική, η οποία εκτός του εκπαιδευτικού και ερευνητικού έργου, παρέχει και κλινικό έργο μέσω 85 κλινικών και εργαστηρίων σε 15 νοσοκομεία σε όλη την Aθήνα. Παρά τις δύσκολες συνθήκες, πάντως, το 2014, η Iατρική Σχολή, μαζί με τη Φαρμακευτική, βρέθηκαν στην 109η θέση το 2014 παγκοσμίως σύμφωνα με τη διεθνή κατάταξη της Σαγκάης, ξεπερνώντας σημαντικές Σχολές, όπως του Πανεπιστημίου της Λωζάνης, του Πανεπιστημίου Paris 6 ή του Πανεπιστημίου του Tέξας.
Σε «μαρασμό» το AΠΘ
H εικόνα δεν διαφοροποιείται στο Aριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (AΠΘ). O προϋπολογισμός του ιδρύματος έχει μειωθεί σημαντικά την ίδια ώρα που υπάρχει υποστελέχωση τόσο των διοικητικών υπηρεσιών λόγω της διαθεσιμότητας όσο και των τμημάτων σε καθηγητές λόγω του «παγώματος» των προσλήψεων. Tα μεγαλύτερα προβλήματα αντιμετωπίζουν τα τμήματα που έχουν εργαστήρια, τα οποία λόγω φθοράς των υποδομών οδηγούνται σε «μαρασμό». «Aυτό που ζητάμε είναι μία έμπρακτη στήριξη από τους θεσμούς της ελληνικής πολιτείας, την κυβέρνηση και τα κόμματα της αντιπολίτευσης», σημειώνει ο αναπληρωτής πρύτανης Έρευνας και Συντονισμού του AΠΘ Θεόδωρος Λαόπουλος και προσθέτει: «Δεν αρκεί μόνο να λέμε ότι έχουμε δημόσιο πανεπιστήμιο, πρέπει και να λειτουργεί σωστά». Στο AΠΘ, η επιχορήγηση του τακτικού προϋπολογισμού από τα 40,2 εκατ. ευρώ το 2009, μειώθηκε στα 17,5 εκατ. ευρώ το 2014 και στα 15 εκατ. ευρώ (- 62,7%) το 2015. Tην ίδια στιγμή, κατά την τρέχουσα ακαδημαϊκή χρονιά, ο τελικός αριθμός των φοιτητών έχει αυξηθεί κατά μέσον όρο 66,5% επί των αρχικών εισακτέων λόγω των μετεγγραφών.
«Σήμα κινδύνου» από την Πάτρα
H υποχρηματοδότηση είναι μεγάλη και στο Πανεπιστήμιο Πατρών. Όπως επισημαίνει στην «HτΣ» η πρύτανις κ. Bενετσάνα Kυριαζοπούλου, το 2014 ο προϋπολογισμός του ιδρύματος ήταν 7 εκατ. ευρώ, μειωμένος κατά 50% σε σύγκριση με το 2009. «Yπάρχει αδυναμία λειτουργίας», σημειώνει η κ. Kυριαζοπούλου και προσθέτει: «Tο πανεπιστήμιο σημαίνει ανάπτυξη. Δεν μπορεί να λειτουργεί με πόρους που δεν επαρκούν ούτε για την κάλυψη των βασικών αναγκών του. Eίναι απαραίτητο να αυξηθούν τα κονδύλια στο επίπεδο του 2009».
Aνοικτά Πανεπιστήμια
Πάντως, ενώ οι πρυτάνεις τονίζουν εμφατικά τα οξυμένα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα πανεπιστήμια, ξεκαθαρίζουν πως δεν θέλουν να... στήσουν χαρακώματα. Oι πρυτάνεις δηλώνουν ότι το πανεπιστήμιο δεν πρόκειται να κλείσει, τουλάχιστον με δική τους πρωτοβουλία.
«Ως πρυτανικές αρχές δεν έχουμε την εξουσία, εκ του νόμου, να κλείσουμε το πανεπιστήμιο. Tο πανεπιστήμιο είναι ένας δημόσιος οργανισμός και επιβάλλεται να λειτουργεί συνεχώς. Για να μπορέσει να σταθεί στο ύψος του πρέπει να έχει τις πόρτες του ανοιχτές. Aυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι οι άνθρωποί του, πρωτίστως οι διοικητικοί υπάλληλοί του και στη συνέχεια και οι καθηγητές, εάν το επιθυμούν, δεν μπορούν να απεργήσουν», τονίζει ο πρύτανης του EKΠA, κ. Φορτσάκης.

Εκπαίδευση για τους επιχειρηματίες με ταξικό πρόσημο ... Από το Δημοτικό μέχρι το Πανεπιστήμιο

Διαμόρφωση ρεύματος προς την κατάρτιση αλλά και τη μαθητεία μέσα στο πλαίσιο των σπουδών, σύνδεση των δομών της κατάρτισης με τον επιχειρηματικό κόσμο, ακόμα μεγαλύτερη πρόσδεση των πανεπιστημίων στις επιχειρήσεις είναι κάποιοι από τους εμπροσθοβαρείς στόχους του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση» που αποτελεί ένα από επτά Τομεακά/ Εθνικά Επιχειρησιακά Προγράμματα της Προγραμματικής Περιόδου 2014 - 2020, με τη συγχρηματοδότηση του ΕΚΤ και της Πρωτοβουλίας για την Απασχόληση των Νέων. Εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στις 18 Δεκέμβρη και περιλαμβάνει δράσεις που εμπίπτουν στο πεδίο αρμοδιοτήτων του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, προϋπολογισμού 1,16 δισ. ευρώ.
Το πρόγραμμα αποτελεί ουσιαστικά μία συμφωνία μεταξύ ελληνικής πολιτείας και ΕΕ για τα θέματα της εκπαίδευσης και οι δράσεις του χρηματοδοτούνται με εκατομμύρια ευρώ. Υποβλήθηκε από ελληνικής πλευράς στην ΕΕ αρχικά τον περασμένο Ιούλη και περιγράφει τις γενικές κατευθύνσεις των αναδιαρθρώσεων στην εκπαίδευση και απασχόληση μέχρι το 2020, με αφετηρία το στόχο για «καταπολέμηση της ανεργίας». Από το κείμενο γίνεται φανερό ότι η πραγματική μόρφωση, η παροχή των εφοδίων εκείνων που θα δημιουργήσουν προσωπικότητες έτοιμες να πάρουν τη μοίρα στα χέρια τους, που να γνωρίζουν από πού έρχονται και πού πάνε, απουσιάζει από τους σχεδιασμούς.
Για την «εξυπηρέτηση της επιχειρηματικής βάσης»
Η στροφή της μεγάλης μάζας των παιδιών στην πρόωρη επαγγελματική κατάρτιση και τη μαθητεία, τις οποίες θα καθορίζουν απόλυτα οι επιχειρήσεις, αποτελεί από τους πρωταρχικούς στόχους, με επίκληση και της διεθνούς εμπειρίας. Οπως επισημαίνεται, «χρόνιες αδυναμίες εξακολουθούν να υφίστανται και, σε πολλές περιπτώσεις, έχουν επιδεινωθεί, με πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα τη μείωση της ελκυστικότητας της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, την ολοένα και πιο δύσκολη μετάβαση από το σχολείο στην εργασία, τους αδύναμους δεσμούς μεταξύ εκπαίδευσης/ κατάρτισης και αγοράς εργασίας και τέλος, την πολύ χαμηλή συμμετοχή στη διά βίου μάθηση».
Ως ειδικός στόχος προβάλλεται και η «θεσμική ενίσχυση και λειτουργική ολοκλήρωση του Συστήματος Διάγνωσης των αναγκών της αγοράς εργασίας και σύνδεσή του με φορείς και μηχανισμούς σχεδιασμού εκπαιδευτικών πολιτικών και πολιτικών για την αγορά εργασίας». Αυτή είναι και η πεμπτουσία των ευρωενωσιακών πολιτικών για την Παιδεία, με την αγορά βέβαια όχι μόνο να καθορίζει την πορεία ζωής των νέων ανάλογα με τις άναρχες και εφήμερες ανάγκες της, αλλά και τη διαμόρφωση συνειδήσεων που θα την υπηρετήσουν.
Αναφορά γίνεται στις αναδιαρθρώσεις των τελευταίων χρόνων που έχουν βγάλει στο δρόμο τους μαθητές, έχουν υψώσει νέους φραγμούς στην πρόσβαση στην εκπαίδευση, έχουν υποβαθμίσει τη μόρφωση για χάρη των εφήμερων δεξιοτήτων. Χαρακτηρίζονται ως «σημαντικές μεταρρυθμίσεις, μέσα στα περιορισμένα περιθώρια που επιτρέπει η προσπάθεια για τη δημοσιονομική εξυγίανση της χώρας, έχουν προωθηθεί κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών για την αντιμετώπιση αυτών των αδυναμιών, επιφέροντας σταδιακά βελτιώσεις στον τομέα της εκπαίδευσης».
Στο κείμενο επισημαίνεται ότι «βασική προτεραιότητα αποτελεί η αύξηση της ελκυστικότητας της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης (ΕΕΚ), η οποία στην Ελλάδα επιλέγεται από τους νέους ολοένα και πιο σπάνια». Πέρα από περισσότερους νέους στην κατάρτιση, φαίνεται ξεκάθαρα ότι θέλουν και περισσότερους νέους στη μαθητεία κατά τα διεθνή πρότυπα: «Πολύ μικρή αποδοχή έχει επίσης ο θεσμός της μαθητείας στην Ελλάδα, όπου λιγότερο από το 1% του ανθρώπινου δυναμικού των επιχειρήσεων είναι μαθητευόμενοι. Το ποσοστό αυτό σε χώρες με παράδοση στη μαθητεία, όπως είναι η Γερμανία (5,3%), η Αυστρία (4,7%) και η Σλοβακία (3,6%) είναι πολύ υψηλότερο».
Στο εταιρικό σύμφωνο για Πλαίσιο Ανάπτυξης ΕΣΠΑ 2014 - 2020 περιγράφεται πιο ξεκάθαρα ότι όταν σήμερα μιλούν για «αναβάθμιση» στην εκπαίδευση εννοούν εκπαίδευση για τις επιχειρήσεις και όχι παροχή γνώσης και εφοδίων για την καλυτέρευση της ζωής του λαού: «Ο εκσυγχρονισμός και η αναβάθμιση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ιδιαίτερα της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης με στόχο την εξυπηρέτηση της παραγωγικής και επιχειρηματικής βάσης, την ανάπτυξη επιχειρηματικού πνεύματος και η εξοικείωση με τις νέες τεχνολογίες και τα νέα οικονομικά φαινόμενα παρουσιάζουν σημαντική καθυστέρηση και θα πρέπει προς τούτο να δοθεί ιδιαίτερη σημασία και έμφαση», αναφέρεται χαρακτηριστικά.
Η δομή και ο προσανατολισμός του εκπαιδευτικού συστήματος υπακούουν στην αναπαραγωγή αυτής της κοινωνίας όπου αρχή είναι το κέρδος. Σε αυτό το πλαίσιο, η επαγγελματική κατάρτιση τίθεται ουσιαστικά σε αντιδιαστολή, σε αντίθεση με τη γενική εκπαίδευση αντί η ολόπλευρη μόρφωση να αποτελεί τη βάση για μία επαγγελματική ειδίκευση που θα ακολουθεί.
Σήμερα, τα παιδιά πρόωρα ωθούνται σε μία επιλογή επαγγέλματος. «Μα θα γίνουν όλοι επιστήμονες;» είναι η πολύ συνήθης απορία που, από πολλούς εκφράζεται καλοπροαίρετα. Κατ' αρχάς, για την εργατική τάξη και τα παιδιά της είναι τιμή ο τίτλος του εργάτη, εκείνου που παράγει τον πλούτο. Αυτό, όμως, δε σημαίνει ότι θα παραιτηθούν από το δικαίωμά τους στη μόρφωση. Οταν ένα παιδί τελειώνει το γυμνάσιο σταματά και η υποχρεωτική εκπαίδευση και καλείται είτε να πάει στο λύκειο το οποίο επίσης υποβαθμίζεται μορφωτικά και περισσότερο προσανατολίζεται στην εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση, είτε στις δομές επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης ΕΠΑΛ - ΣΕΚ (είτε πουθενά). Η θέση για το ενιαίο 12χρονο δημόσιο και δωρεάν σχολείο έχει ως αναπόσπαστο κομμάτι της τη θέση για δημιουργία δημόσιων δωρεάν υψηλής ποιότητας επαγγελματικών σχολών μετά την ολοκλήρωση του 12χρονου. Οταν, δηλαδή, ο άνθρωπος θα έχει πάρει τις αναγκαίες γνώσεις, θα είναι σε ηλικία που θα έχει ωριμάσει και δε θα ωθείται σε πρόωρες «εκβιαστικές» επιλογές ζωής, οι οποίες έχουν πρώτα και κύρια ταξικό πρόσημο.
Εγκαταλείπεται πρόωρα το σχολείο
Ταξικό πρόσημο έχει και η πρόωρη εγκατάλειψη του σχολείου, η οποία χαρακτηρίζεται ως «σύνθετο και πολυπαραγοντικό φαινόμενο, το οποίο συνιστά σημαντικό εμπόδιο για την οικονομική ανάπτυξη και την απασχόληση, ενώ αυξάνει τον κίνδυνο φτώχειας και κοινωνικού αποκλεισμού». Από αυτήν τη σκοπιά, άλλωστε, αντιμετωπίζεται και στο πλαίσιο των πολιτικών της ΕΕ, με μέτρα και προγράμματα που αποτυχαίνουν να την εξαλείψουν, γιατί διατηρούνται αλώβητες οι κοινωνικές αιτίες που δημιουργούν το πρόβλημα.
Οπως αναφέρεται, οι επιδόσεις της Ελλάδας όσον αφορά την πρόωρη εγκατάλειψη του σχολείου παρουσιάζουν σταθερή μείωση από το 2008 έως σήμερα (14,8% το 2008 και 10,2% το 2013) και είναι σχετικά καλύτερες από το μέσο όρο της ΕΕ, ο οποίος το 2013 ανήλθε στο 11,9%.
Ως προς τη βαθμίδα εκπαίδευσης, το φαινόμενο της πρόωρης σχολικής εγκατάλειψης στην Ελλάδα εντοπίζεται κυρίως στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και ιδιαίτερα στην Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση. Στα Γυμνάσια, το ποσοστό αυτό αγγίζει το 6,5%, στο Γενικό Λύκειο το 2,3% και στην Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση το 21,5%. Τα ποσοστά αδικαιολόγητης διακοπής της φοίτησης στα δημοτικά σχολεία είναι πολύ μικρά (<1%) και αφορούν κυρίως ειδικές ομάδες του πληθυσμού, όπως παιδιά των Ρομά, παιδιά ΑμεΑ, και άλλων ευάλωτων κοινωνικά ομάδων.
Οπως επισημαίνεται, «οι νέοι που προέρχονται από ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού, τα ΑμεΑ και τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες έχουν περισσότερες πιθανότητες να εγκαταλείψουν πρόωρα την εκπαίδευση σε σχέση με άλλους νέους. Παιδιά Ρομά, παιδιά προερχόμενα από φτωχές οικογένειες ή γενικότερα από ευάλωτες κοινωνικά ομάδες λαμβάνουν συνήθως μικρότερη και όχι επαρκή στήριξη από τις οικογένειές τους και έχουν περιορισμένες ευκαιρίες πρόσβασης στη μη τυπική εκπαίδευση και την άτυπη μάθηση». «Ομάδα υψηλού κινδύνου είναι επίσης οι νέοι με μεταναστευτικό υπόβαθρο, οι οποίοι στην Ελλάδα εμφανίζουν πολύ υψηλά ποσοστά εγκατάλειψης του σχολείου (42% το 2012) σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (27,7% το 2009, 25,4% το 2012)».
Σύνδεση των πανεπιστημίων «με το επιχειρηματικό περιβάλλον»
Ενα μεγάλο κομμάτι του επιχειρησιακού προγράμματος αφορά την Ανώτατη Εκπαίδευση και τη στρατηγική που τη θέλει στραμμένη προς την αγορά και ως προς τη λειτουργία της και το περιεχόμενό της και ως προς την έρευνα και τα αποτελέσματά της. Οπως φαίνεται, στόχος είναι η ανώτατη εκπαίδευση να γίνει εργαλείο κερδοφορίας των επιχειρήσεων από πολλές απόψεις. Η «ενδυνάμωση των δεσμών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας και τον επιχειρηματικό κόσμο», «η σύνδεση της πανεπιστημιακής διδασκαλίας και έρευνας με το εγχώριο και το διεθνές επιχειρηματικό περιβάλλον», τίθενται μεταξύ των προτεραιοτήτων για την ανώτατη εκπαίδευση.
«Ως αδύναμα σημεία του συστήματος τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, αναδεικνύονται ακόμα η δομή και λειτουργία της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, η αδυναμία σύνδεσης των δεξιοτήτων των εργαζομένων με τις απαιτήσεις των θέσεων, η απουσία συνεργασιών των πανεπιστημίων με τις επιχειρήσεις και τους φορείς αξιοποίησης τόσο των εκπαιδευτικών όσο και των ερευνητικών υπηρεσιών και η έλλειψη υποστήριξης της έρευνας.
Μάλιστα, προβλέπεται η δημιουργία προγραμμάτων πρακτικής άσκησης μέσα στο πρόγραμμα σπουδών. Αναφέρεται χαρακτηριστικά: «Η σύνδεση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας αποτελεί στο πλαίσιο της παρούσας επενδυτικής προτεραιότητας σημαντική ανάγκη, με στόχο την αύξηση της απασχόλησης και τη μείωση της ανεργίας των πτυχιούχων. Στην κατεύθυνση αυτή θα υλοποιηθούν δράσεις για την αύξηση των συνεργασιών μεταξύ των Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων και των επιχειρήσεων, κυρίως μέσα από προγράμματα Πρακτικής Ασκησης. Προϋπόθεση για την επιλεξιμότητα των προγραμμάτων πρακτικής άσκησης θα είναι η ενσωμάτωση της πρακτικής άσκησης στο πρόγραμμα σπουδών ως όρος για την ολοκλήρωση των σπουδών».
Οι κατευθύνσεις του προγράμματος μεταφράζονται σε έργα τα οποία χρηματοδοτούνται με κοινοτικά κονδύλια. Ετσι, για παράδειγμα, ήδη «τρέχουν» προκηρύξεις για μελέτες όπως η «Μελέτη σύνδεσης των ΑΕΙ με τη διεθνή αγορά υψηλής τεχνολογίας», για αναμόρφωση των προγραμμάτων των ΕΠΑΛ, προκειμένου «να προσαρμοστούν οι δεξιότητες του εκπαιδευμένου προσωπικού» και με έμφαση στην επιχειρηματικότητα κ.ο.κ.

Αλλάζει η αναλογία μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών

 Για τέταρτη χρονιά οι διορισμοί δεν κάλυψαν ούτε το 5% των αποχωρήσεων–συνταξιοδοτήσεων
Τα τελευταία χρόνια υπάρχει αφενός μια μεγάλη μείωση του αριθμού των εκπαιδευτικών, αφετέρου μια δραματική αλλαγή στις εργασιακές σχέσεις καθώς, πέρα από την αύξηση του ωραρίου που έγινε το 2013, οι εκπαιδευτικοί, στη συντριπτική τους πλειονότητα, έχουν φορτωθεί εξωεκπαιδευτικές ευθύνες (καθήκοντα γραμματέα, φύλακα κ.λπ.), οι οποίες, μαζί με τις γραφειοκρατικές ευθύνες έχουν αλλάξει το κλίμα στα σχολεία.
Παράλληλα, ένα μεγάλο τμήμα των εκπαιδευτικών «γυροφέρνει» σε 2, 3, 4 και 5 ακόμη σχολεία, με ό,τι αυτό συνεπάγεται τόσο για τη λειτουργία των σχολείων όσο και για την ψυχοσωματική υγεία των εκπαιδευτικών.
Ωστόσο, φέτος, διαμορφώθηκε αθέατα και μια νέα κατάσταση μέσα στα σχολεία που αφορούσε τις σχέσεις εργασίας ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς. Με βάση τα επίσημα στοιχεία, ο συνολικός αριθμός αναπληρωτών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ανέρχεται φέτος περίπου στους 11.000 και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στους 6.000.
Συνολικά 16.891 εκπαιδευτικοί βρέθηκαν με ελαστικές σχέσεις εργασίας στις σχολικές μονάδες, οι περισσότεροι εκ των οποίων κάλυψαν οργανικά κενά. Εξ αυτών οι 16.645 είναι πλήρους ωραρίου και οι 246 μειωμένου. Από ΕΣΠΑ είναι οι 10.851.
Η συντριπτική πλειονότητα των φετινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών προσλήφθηκε μέσω ΕΣΠΑ, με εργασιακά δικαιώματα διαφορετικά από εκείνα των συναδέλφων τους που προσλήφθηκαν με δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού και βεβαίως πολύ διαφορετικά από εκείνα των μόνιμων εκπαιδευτικών.
Η εξέλιξη αυτή δεν είναι ευκαιριακή και τυχαία αλλά έχει σχέδιο και κατεύθυνση. Είναι μια μορφή «πληρωμένης οδηγίας» με στόχο τη σταδιακή αναδιάρθρωση των εργασιακών σχέσεων των μόνιμων εκπαιδευτικών. Γιατί βεβαίως αυτοί βρίσκονται στο στόχαστρο του υπουργείου Παιδείας.
Ποιος είναι ο στόχος; Πρώτον, με τις διαφορετικές εργασιακές σχέσεις στον ίδιο χώρο να παγιωθούν σταδιακά οι χειρότερες για όλους ως φυσικό γεγονός.
Δεύτερον, με το τέλος του ΕΣΠΑ και αφού έχει γίνει η «βρόμικη δουλειά», με ένα νέο «τέντωμα» του ωραρίου των εκπαιδευτικών, με μείωση των σχολικών μονάδων (μέσω των νέων συγχωνεύσεων αλλά και του εξοστρακισμού χιλιάδων μαθητών από Λύκεια και ΕΠΑΛ) και με τη γενίκευση της «κινητικότητας» να μειωθούν οι εκπαιδευτικοί που απαιτούνται για τη λειτουργία των σχολείων.
Εάν λάβουμε υπόψη ότι και φέτος, για τέταρτη χρονιά, οι διορισμοί δεν κάλυψαν ούτε το 5% των αποχωρήσεων–συνταξιοδοτήσεων, μπορεί εύκολα να αναλογιστεί κανείς τους όρους λειτουργίας των σχολικών μονάδων. 

H συνολική μείωση των μισθών για τους μόνιμους εκπαιδευτικούς ανέρχεται περίπου στα 200 εκατ. ευρώ! . Αυξάνονται δραματικά οι «ελαστικοί» εκπαιδευτικοί.

Με στόχο τη σταδιακή αναδιάρθρωση των εργασιακών σχέσεων, αλλάζουν την αναλογία μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Το 2015 η συνολική μείωση των μισθών για τους μόνιμους ανέρχεται περίπου στα 200 εκατ. ευρώ!
Ο αριθμός των μόνιμων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας (Νηπιαγωγεία, Δημοτικά) και Δευτεροβάθμιας (Γυμνάσια, Λύκεια, ΕΠΑΛ), τον Δεκέμβριο του 2014, είναι συνολικά περίπου 124.000. Ο συγκεκριμένος αριθμός καλύπτει πάνω από 14.000 σχολικές μονάδες που λειτουργούν σε όλη τη χώρα.
Για να έχει κανείς μια εικόνα της μείωσης του μόνιμου εκπαιδευτικού πληθυσμού τα τελευταία πέντε χρόνια (2010–2014), αρκεί να πάρει υπόψη του την αναλογία αποχωρήσεων/συνταξιοδοτήσεων από τη μια και διορισμών μονίμων από την άλλη.
Για παράδειγμα, στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση την περίοδο 2010/11–2013/14 αποχώρησαν 9.211 εκπαιδευτικοί και στη θέση τους διορίστηκαν μόλις 272. Ακόμη περισσότερες είναι ο αποχωρήσεις στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, καθώς εδώ στον μεγαλύτερο αριθμό αποχωρήσεων προστέθηκε η διαθεσιμότητα-απόλυση περίπου 2.000 εκπαιδευτικών τεχνικών ειδικοτήτων. Συνολικά, στο διάστημα των μνημονιακών πολιτικών «χάθηκαν» πάνω από 25.000 θέσεις μόνιμων εκπαιδευτικών από το Νηπιαγωγείο μέχρι το Λύκειο.
Εργασιακές σχέσεις
Τα τελευταία χρόνια υπάρχει αφενός μια μεγάλη μείωση του αριθμού των εκπαιδευτικών, αφετέρου μια δραματική αλλαγή στις εργασιακές σχέσεις καθώς, πέρα από την αύξηση του ωραρίου που έγινε το 2013, οι εκπαιδευτικοί, στη συντριπτική τους πλειονότητα, έχουν φορτωθεί εξωεκπαιδευτικές ευθύνες (καθήκοντα γραμματέα, φύλακα κ.λπ.), οι οποίες, μαζί με τις γραφειοκρατικές ευθύνες έχουν αλλάξει το κλίμα στα σχολεία.
Παράλληλα, ένα μεγάλο τμήμα των εκπαιδευτικών «γυροφέρνει» σε 2, 3, 4 και 5 ακόμη σχολεία, με ό,τι αυτό συνεπάγεται τόσο για τη λειτουργία των σχολείων όσο και για την ψυχοσωματική υγεία των εκπαιδευτικών.
Ωστόσο, φέτος, διαμορφώθηκε αθέατα και μια νέα κατάσταση μέσα στα σχολεία που αφορούσε τις σχέσεις εργασίας ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς. Με βάση τα επίσημα στοιχεία, ο συνολικός αριθμός αναπληρωτών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ανέρχεται φέτος περίπου στους 11.000 και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στους 6.000.
Συνολικά 16.891 εκπαιδευτικοί βρέθηκαν με ελαστικές σχέσεις εργασίας στις σχολικές μονάδες, οι περισσότεροι εκ των οποίων κάλυψαν οργανικά κενά. Εξ αυτών οι 16.645 είναι πλήρους ωραρίου και οι 246 μειωμένου. Από ΕΣΠΑ είναι οι 10.851.
Σύμφωνα με τον κ. Δημήτρη Μπράτη, αιρετό της Κεντρικής Υπηρεσίας του υπουργείου Παιδείας (ΚΥΣΠΕ), προβλέπεται να προσληφθούν ακόμη περίπου 1.000 εκπαιδευτικοί.
Η συντριπτική πλειονότητα των φετινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών προσλήφθηκε μέσω ΕΣΠΑ, με εργασιακά δικαιώματα διαφορετικά από εκείνα των συναδέλφων τους που προσλήφθηκαν με δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού και βεβαίως πολύ διαφορετικά από εκείνα των μόνιμων εκπαιδευτικών.
Η εξέλιξη αυτή δεν είναι ευκαιριακή και τυχαία, αλλά έχει σχέδιο και κατεύθυνση. Είναι μια μορφή «πληρωμένης οδηγίας» με στόχο τη σταδιακή αναδιάρθρωση των εργασιακών σχέσεων των μόνιμων εκπαιδευτικών. Γιατί βεβαίως αυτοί βρίσκονται στο στόχαστρο του υπουργείου Παιδείας.
Ποιος είναι ο στόχος; Πρώτον, με τις διαφορετικές εργασιακές σχέσεις στον ίδιο χώρο να παγιωθούν σταδιακά οι χειρότερες για όλους ως φυσικό γεγονός. Δεύτερον, με το τέλος του ΕΣΠΑ και αφού έχει γίνει η «βρόμικη δουλειά», με ένα νέο «τέντωμα» του ωραρίου των εκπαιδευτικών, με μείωση των σχολικών μονάδων (μέσω των νέων συγχωνεύσεων αλλά και του εξοστρακισμού χιλιάδων μαθητών από Λύκεια και ΕΠΑΛ) και με τη γενίκευση της «κινητικότητας» να μειωθούν οι εκπαιδευτικοί που απαιτούνται για τη λειτουργία των σχολείων.
Εάν λάβουμε υπόψη ότι και φέτος, για τέταρτη χρονιά, οι διορισμοί δεν κάλυψαν ούτε το 5% των αποχωρήσεων–συνταξιοδοτήσεων, μπορεί εύκολα να αναλογιστεί κανείς τους όρους λειτουργίας των σχολικών μονάδων.
Μειωμένος προϋπολογισμός

Αποκαλυπτικός για τις πραγματικές προθέσεις είναι ο προϋπολογισμός για την εκπαίδευση για το 2015. Και δεν αναφερόμαστε στη γενική μείωσή του, αλλά σε ορισμένες αθέατες πλευρές που συνδέονται με το εκπαιδευτικό προσωπικό και τις νέες εργασιακές σχέσεις που διαμορφώνονται σταδιακά.
•Παρατήρηση πρώτη: Μειώνεται, σύμφωνα με τον προϋπολογισμό του 2015, ο βασικός μισθός των μόνιμων εκπαιδευτικών Α/βάθμιας Εκπαίδευσης (Νηπιαγωγεία, Δημοτικά σχολεία) κατά 114,7 εκατ. ευρώ! Επίσης μειώνεται το επίδομα των διευθυντών σχολείων κατά 7,8 εκατ. ευρώ.
Παράλληλα, μειώνεται κατά 62,4 εκατ. ευρώ ο βασικός μισθός των καθηγητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και κατά 800.000 ευρώ το επίδομα των διευθυντών Γυμνασίων και Λυκείων. Αν αθροιστούν οι μειώσεις στους βασικούς μισθούς, στις οικογενειακές παροχές και στα επιδόματα ευθύνης και ειδικής απασχόλησης, το 2015 η συνολική μείωση ανέρχεται περίπου στα 200 εκατ. ευρώ.
•Παρατήρηση δεύτερη: Σύμφωνα με τον νέο προϋπολογισμό (2015), σε αντίθεση με τη μείωση των πιστώσεων για τους μόνιμους εκπαιδευτικούς, αυξάνονται οι διαθέσιμες πιστώσεις για προσλήψεις αναπληρωτών από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Ετσι, ενώ στον προϋπολογισμό του 2014, προβλέπονταν 10 εκατ. ευρώ για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας και 15 εκατ. ευρώ για την Πρωτοβάθμια, το 2015 αυξάνεται το ποσό στα 17.790.000 για τη Δευτεροβάθμια και στα 23.265.000 για αμοιβές αναπληρωτών σε Πρωτοβάθμια.
Εχουμε, δηλαδή, μια σημαντική αύξηση των πιστώσεων για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς τουλάχιστον όσον αφορά τις πιστώσεις του κρατικού προϋπολογισμού.