Διαβάστε

Περισσότερα...

ΔΙΑΒΑΣΤΕ

Περισσότερα...

ΑΜΕΑ - ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Διαβάστε Περισσότερα...

30 Νοε 2014

ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ Δ.Σ. ΣΤΙΣ 2 ΤΟΥ ΔΕΚΕΜΒΡΗ. ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ.

Την Τρίτη 2 του Δεκέμβρη, στις 7 μ.μ. στα γραφεία του Συλλόγου μας (9ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Ιωνίας),  θα συνεδριάσει το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου με θέματα: 
 
1. AΠΕΡΓΙΑ : Αποτίμηση της απεργίας. Στοιχεία συμμετοχής.
 
2. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ : 
  • Ποια νέα σχολεία «μπήκαν στο χορό» της αποχής από κάθε διαδικασία αξιολόγησης (9ο, 11Ο , 14Ο, 16Ο, 19ο , Σ.Μ.Ε.Α. Νέας Ιωνίας κ.ά. ). Ποια άλλα. Πώς συνεχίζουμε. 
  • Περιπτώσεις αυθαιρεσίας και πιέσεων διευθυντών για εφαρμογή της αξιολόγησης. Το παράδειγμα του Ειδικού Νέας Ιωνίας. Άλλα παραδείγματα. 
  • Αξιολόγηση και νηπιαγωγεία. Ενημέρωση από την κινητοποίηση στο γραφείο της σχολικής συμβούλου κας Περδικάρη. Πώς συνεχίζουμε. 
3. ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ : 
  • Ενημέρωση απ΄ την παράσταση διαμαρτυρίας που κάναμε στη διεύθυνση. 
  • Συνεννόηση με άλλους συλλόγους και ενώσεις γονέων για κινητοποίηση στην περιφέρεια Αττικής.
4. ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗΣ : Κτηριακό πρόβλημα. Αίτημα στέγασης σε δικό του κτήριο και αποδέσμευση απο το ιδιωτικό  «Χατζηπατέρειο» μέσα στο κτήριο του οποίου στεγάζεται. Μεθόδευση διεκδίκησης. 
 
5. ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΩΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ 
  • Δωρεάν μουσικοθεατρική παράσταση : «ΤΙ ΤΡΕΧΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΟΠΕΡΑ». 24 του Γενάρη, στον «Ιωνικό Σύνδεσμο». 
  • Θεατρική παράσταση «Αίσωπος-Αδερφοί Γκριμ = Παιχνίδι» στο θέατρο "Studio Μαυρομιχάλη» μέσα στο Φλεβάρη. 
6. ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 2015 : Περιεχόμενο. Κόστος.
 
7. ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ : 
  • Δ.Ε.Π. Δήμου Ηρακλείου : Αίτημα για επανίδρυση του 8ΟΥ Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου,  απολοτρίωση του οικοπέδου και οικοδόμηση του κτηρίου. 
  • Απόφαση «Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα» : για «Myschool» και «Eυ Ζην». 
  • Πρόσκληση προς το Σύλλογό μας να εγγραφεί στο Εθνικό Μητρώο Αιμοδοτών. 
  • Ρεμπέτικο γλέντι στο «Ανηφόρι» - 19 του Δεκέμβρη. 
  • Καμπάνια αλληλεγγύης στους Κούρδους του Λαυρίου.


Στη συνεδρίαση φυσικά μπορούν να τεθούν και άλλα θέματα από κάθε μέλος του Δ.Σ., αλλά και από κάθε άλλο συνάδελφο. Η συμμετοχή στη συνεδρίαση όποιου συναδέλφου θέλει, είναι επιθυμητή και πάντα χρήσιμη.

29 Νοε 2014

ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΣΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ Κας ΠΕΡΔΙΚΑΡΗ.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε.
«ΣΩΚΡΑΤΗΣ»   ΚΑΙ   «Γ. ΣΕΦΕΡΗΣ»

Μαζική παράσταση ενάντια στην αξιολόγηση, έγινε την Παρασκευή 28/11, από τους Συλλόγους «Γ. Σεφέρης» και «Σωκράτης», στο γραφείο της σχολικής συμβούλου κας Περδικάρη η οποία είχε καλέσει τις προϊσταμένες των νηπιαγωγείων του Μενιδίου και της Μεταμόρφωσης σε συνάντηση ... «για την αξιολόγησή τους». Την κινητοποίηση οργάνωσαν οι δύο Σύλλογοι εκπαιδευτικών Π.Ε. οι οποίοι κήρυξαν και στάσεις εργασίας για τη διευκόλυνση της συμμετοχής των συναδέλφων.
Στη συνάντηση αυτή δυναμικό παρόν έδωσαν οι συναδέλφισσες προϊστάμενες νηπιαγωγοί οι οποίες συμμετέχουν στην απεργία - αποχή και δε θα καταθέσουν τον ατομικό τους φάκελο. Η συμμετοχή των προϊστάμενων νηπιαγωγών στην αποχή - απεργία, αποτυπώνει την αντίθεσή τους προς τον αντιδραστικό κρατικό έλεγχο, δηλ. την αξιολόγηση και το νέο ρόλο που θα κληθούν να παίξουν στο «νέο νηπιαγωγείο» που δε θα έχει καμία σχέση με την αποστολή που θα πρέπει να επιτελέσει η προσχολική αγωγή.
Από πλευράς των συγκεντρωμένων δηλώθηκε άλλη μια φορά η αποφασιστικότητα όλων των νηπιαγωγών να εμποδίσουν με κάθε τρόπο την πολιτική του «νέου σχολείου» και της «αξιολόγησης» που υποβαθμίζει το δημόσιο νηπιαγωγείο, το δικαίωμα των νηπίων για φοίτηση σε νηπιαγωγείο, τα οικονομικά, εργασιακά και οικογενειακά δικαιώματα των νηπιαγωγών.
Οι πρόεδροι των δύο συλλόγων και οι αιρετοί της Αν. Ατιτκής, εκφράζοντας όλες τις συναδέλφισσες νηπιαγωγούς, δήλωσαν ότι :
· Δε θα επιτρέψουμε σε κανέναν να «παίξει» με τις ζωές μας και τις οικογένειές μας
· Η αξιολόγηση δεν πρόκειται να περάσει όσες απόπειρες κι αν κάνουν
· Κάλεσαν τη σχολική σύμβουλο να αφήσει κατά μέρος την αξιολόγηση και να ασχοληθεί με τα οξυμμένα προβλήματα των νηπιαγωγείων (παράλληλη στήριξη που λείπει, προνήπια που μένουν εκτός νηπιαγωγείου, αίθουσες ακατάλληλες, υποχρηματοδότηση, σχολειοποίηση κλπ).
· Την κάλεσαν να μην επαναλάβει κάλεσμα ομαδικό ή προσωπικό για την αξιολόγηση γιατί τέτοια συμπεριφορά θα την καταστήσει ανεπιθύμητη στα νηπιαγωγεία των δύο συλλόγων
· Δήλωσαν ότι θα είμαστε όλοι και όλες σε ετοιμότητα για να αποκρούσουμε κάθε παρόμοια απόπειρα.
ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΑΚΟΜΑ ΠΙΟ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΑ.
ΑΣ ΤΟ ΠΑΡΟΥΝ ΑΠΟΦΑΣΗ : Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ.





ΕΘΝΟΣ : Το νέο Δημοτικό: Λιγότερα μαθήματα, περισσότερες δημιουργικές ώρες

Τον «οδικό χάρτη» του νέου Δημοτικού παρουσίασε σήμερα ο υπουργός Παιδείας, Ανδρέας Λοβέρδος κατά την εισήγησή του στη σημερινή συνεδρίαση του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας.

Η πρόταση του υπουργείου Παιδείας περιλαμβάνει τη δυνατότητα για τους εκπαιδευτικούς να συνδιαμορφώνουν σε ένα ποσοστό την ύλη, τη μείωση της διδακτέας ύλης, τσάντες που θα μένουν στην τάξη και απογεύματα που θα αφιερώνονται στην ξεκούραση και το παιχνίδι.
«Η εικόνα ενός μικρού παιδιού που φεύγει για το σχολείο και γυρίζει από αυτό, με μια βαριά τσάντα και έχει άλλη τόση δουλειά να κάνει στο σπίτι, πρέπει να περάσει στο παρελθόν» ανέφερε στην ομιλία του ο κ. Λοβέρδος. «Η επιβάρυνση των μαθητών με πολλά μαθήματα και η μεταφορά της δουλειάς και των εργασιών των μαθητών του Δημοτικού στο σπίτι θα κοπούν» ξεκαθάρισε ο υπουργός Παιδείας.
Ο κ. Λοβέρδος ανέφερε μάλιστα ότι η πρότασή του, οι μαθητές να προετοιμάζονται στο σχολείο ώστε να έχουν την υπόλοιπη μέρα στη διάθεσή τους συνάντησε μεγάλες αντιδράσεις από πρώην στελέχη του υπουργείου τα οποία έχουν σχέση με μεγάλα ευρωπαϊκά προγράμματα.
Συγκεκριμένα, η πρόταση του υπουργείου Παιδείας που παρουσιάστηκε και θα τεθεί σε διαβούλευση αφορά:
- Την καθιέρωση σύγχρονων μεθόδων βιωματικής μάθησης και διαδραστικής διδασκαλίας που προτρέπουν σε ενεργητική συμμετοχή (διαθεματική προσέγγιση διδακτικών αντικειμένων, ερευνητική δράση, διδασκαλία σε ομάδες).
- Τον εξορθολογισμό των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών.
- Την εμπέδωση των διδακτικών αντικειμένων στο σχολείο και τον συσχετισμό τους με την κοινωνική ζωή.
- Την αναβάθμιση του ρόλου και του έργου των εκπαιδευτικών.
- Την καλλιέργεια και την κατάκτηση της ελληνικής γλώσσας, αλλά και τη δημιουργία των προϋποθέσεων της εθνικής κατάρτισης.
- Την ανάπτυξη της δημιουργικής σκέψης, της κριτικής ικανότητας, της επεξεργασίας βιωμάτων, συναισθημάτων και αξιών και την αξιοποίησή τους στη διαχείριση προβλημάτων και την εξεύρεση λύσεων.
- Τη δεξιότητα στις διαδικασίες επικοινωνίας, κοινωνικής αλληλεπίδρασης, διαχείρισης της καθημερινότητας και των προβλημάτων σε έναν διαρκώς εναλλασσόμενο κόσμο.
- Την πιστοποίηση στην ξένη γλώσσα και στη χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή με την ολοκλήρωση των προγραμμάτων σπουδών στο Γυμνάσιο.
- Την ενίσχυση της λειτουργικής και διοικητικής αυτοτέλειας των σχολικών μονάδων.
- Την έμφαση στον σχολικό αθλητισμό και τη φυσική αγωγή.
- Τη σταδιακή γενίκευση του θεσμού των Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΑΕΠ), δημιουργώντας σχολεία ανοιχτά στην καινοτομία και την αυτενέργεια.
- Τη δημιουργία των προϋποθέσεων της κατανόησης του φαινομένου της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Έτσι, προτείνεται τους επόμενους μήνες για τα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά της χώρας να γίνει:
- Αξιολόγηση των πρόσφατων Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών κατά την εφαρμογή τους στην εκπαιδευτική πράξη και αναμόρφωσή τους με βάση τα πορίσματα της αξιολογικής διαδικασίας. Η αξιολόγηση με τη συμμετοχή επιστημόνων, σχολικών συμβούλων και εκπαιδευτικών θα οδηγήσει σε νέα αναλυτικά προγράμματα σπουδών και νέα σχολικά εγχειρίδια.
- Εξορθολογισμός και αναδιάταξη της διδακτέας ύλης και του περιεχομένου σπουδών. Η επικέντρωση της ύλης πρέπει να γίνει σε συγκεκριμένα κεφάλαια με κριτήριο τη σπουδαιότητά τους και με σεβασμό στην ηλικία και στις εκπαιδευτικές ανάγκες του παιδιού, να βοηθήσει στην εμβάθυνση στη γνώση μειώνοντας ταυτόχρονα την ύλη και να επιτρέπει την εμπέδωση στον διατιθέμενο διδακτικό χρόνο. Η αναδιάταξη της ύλης ορίζεται από την ανάγκη μεταφοράς δύσκολων διδακτικών αντικειμένων από μικρότερες σε μεγαλύτερες τάξεις.
- Εμπέδωση και εμβάθυνση της ύλης στο σχολείο. Να διασφαλιστεί ο αναγκαίος διδακτικός χρόνος για την εμπέδωση της ύλης στο σχολείο, στα μαθήματα της γλώσσας, των μαθηματικών, της φυσικής, της γεωγραφίας και της ιστορίας. Οι εργασίες που ανατίθενται στους μαθητές πρέπει να περιοριστούν στο ελάχιστο και μόνο στα βασικά μαθήματα. Στόχος, να ολοκληρώνονται στο σχολείο όλες οι μαθησιακές διαδικασίες, ώστε να απαλλάσσονται οι μαθητές και οι γονείς από την «κατ' οίκον» διδασκαλία.
- Δυνατότητα μερικής διαμόρφωσης των προγραμμάτων από τη σχολική μονάδα, με βάση τις ανάγκες, τις δυνατότητες, τις ιδιαίτερες συνθήκες του κάθε σχολείου (Ειδικής Αγωγής, Νησιωτικά, Ορεινά). Τις ώρες που είναι αναγκαίες, το εύρος ή τη δυσκολία των προγραμμάτων σπουδών θα τις καθορίζει η κάθε σχολική μονάδα σε συνεργασία με τον σχολικό σύμβουλο, με βάση τις ιδιαιτερότητες που έχει, όπως η σύνθεση του μαθητικού πληθυσμού (Ρομά, παιδιά μεταναστών, παιδιά από οικογένειες ανέργων ή με χαμηλά εισοδήματα). Προγράμματα ανοικτά και ευέλικτα στις ιδιαιτερότητες της κοινωνίας θα επιτρέπουν σε εκπαιδευτικούς και μαθητές να εξειδικεύουν τη διαδικασία μάθησης και θα γεφυρώνουν τον ακαδημαϊκό λόγο των σχολικών εγχειριδίων με την εμπειρική- βιωματική γνώση των μαθητών.
- Αξιοποίηση της Ευέλικτης Ζώνης- Βιωματικών δραστηριοτήτων. Η ζώνη αυτή πρέπει να εμπλουτιστεί πέρα από την υποχρεωτική διδασκαλία γνωστικών αντικειμένων και να γίνει ζώνη δημιουργίας, καινοτομίας, υποστήριξης της κοινωνικο-συναισθηματικής ανάπτυξης των μαθητών, με ενδεικτικά θέματα: Δράσεις προσωπικής/διαπροσωπικής ανάπτυξης, πολιτιστικών και αθλητικών δημιουργικών δραστηριοτήτων, περιβαλλοντικών παρεμβάσεων για την αειφορία, διαπολιτισμικής επικοινωνίας, σύνδεσης του σχολείου με την οικογένεια και την τοπική κοινωνία, ανάδειξης της τοπικής ιστορίας- πολιτισμού- οικονομίας, προώθησης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, ενάντια στο ρατσισμό, τον χουλιγκανισμό και τη βία, την παχυσαρκία, τον σχολικό εκφοβισμό (σύνδεση δηλαδή, με τις δράσεις του κοινωνικού σχολείου).
- Επέκταση του Νέου Σχολείου με τη γενίκευση του προτύπου των ολοήμερων με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΑΕΠ) και τη δημιουργία ενός σχολείου όχι μόνο γνώσεων, αλλά και δεξιοτήτων.
- Αλλαγή στο πρότυπο διοίκησης τόσο της σχολικής μονάδας όσο και γενικότερα σε επίπεδο Περιφέρειας και Διεύθυνσης. Ενίσχυση της αυτονομίας, του σχεδιασμού σε όλα τα επίπεδα, του προγραμματισμού, της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου και της λογοδοσίας. Ισχυροποίηση των Περιφερειακών Διευθύνσεων με αποκέντρωση, «καθετοποίηση» και αντιστοίχιση υπηρεσιών με κέντρο διαχείρισης προσωπικού, την Περιφέρεια Εκπαίδευσης.
- Επιμόρφωση Διευθυντών Σχολικών Μονάδων και Εκπαιδευτικών στις πρακτικές που συνοδεύουν τα νέα προγράμματα σπουδών. Σήμερα, απαιτείται ένα σύστημα επιμόρφωσης που να αντιμετωπίζει τον εκπαιδευτικό ως φορέα και συνδιαμορφωτή της όποιας αλλαγής, με διαρκή υποστήριξη στο έργο του και στην αλλαγή των αντιλήψεων σχετικά με την εκπαιδευτική πρακτική. Η επιμόρφωση πρέπει να είναι:
Ενδοσχολική, ώστε να πραγματοποιείται σε πραγματικές συνθήκες και να λαμβάνει υπόψη της τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε σχολικής κοινότητας με αξιοποίηση προγραμμάτων ΕΣΠΑ.
Διασχολική, με τη συνεργασία σχολείων.
Περιοδική (μικρής, μεσαίας και μεγαλύτερης διάρκειας) από φορείς της εκπαίδευσης.
- Αξιοποίηση ευρωπαϊκών προγραμμάτων για τον περιορισμό της Σχολικής Διαρροής (EarlySchoolLeaving) στην οποία δίνει έμφαση η ΕΕ. Αφορά πρώτιστα το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό Σχολείο, γιατί εκεί τίθενται οι βάσεις ένταξης στη σχολική εκπαίδευση. Βασίζεται σε δύο άξονες:
α. Άμεση παρέμβαση με υποστηρικτικές πολιτικές στις ευπαθείς ομάδες.
β. Μετασχηματισμός προγραμμάτων σύμφωνα με τις ανάγκες- δεξιότητες των παιδιών, ώστε να μην αποθαρρύνονται από τις δυσκολίες σκληρών προγραμμάτων σπουδών και εγκαταλείπουν το σχολείο.
- Πρωταγωνιστικός ρόλος πρέπει να δοθεί στον μαχόμενο εκπαιδευτικό με ελευθερία για καινοτόμες δράσεις και αυτενέργεια. Ο εκπαιδευτικός πρέπει να αναλάβει την ευθύνη της εκπαιδευτικής διαδικασίας, σεβόμενος ένα πλαίσιο αρχών που ορίζουν τα νομοθετικά κείμενα, με ευαισθησία απέναντι στα κοινωνικά και πολιτισμικά αιτήματα, όσο και στις ιδιαίτερες ανάγκες και τα ενδιαφέροντα της μαθητικής ομάδας στην οποία απευθύνεται ο εκπαιδευτικός, με άλλα λόγια πρέπει να ορίζει το τι (περιεχόμενο) και το πώς (τη μέθοδο) της εκπαιδευτικής πράξης.
- Έμφαση στην αλλαγή νοοτροπίας στην αξιολόγηση των μαθητών. Η επίδοση των μαθητών πρέπει να εκτιμάται με βάση τα κριτήρια που προκύπτουν από τους σκοπούς της εκπαίδευσης και όχι από τη σύγκριση με τους συμμαθητές τους. Δεν αξιολογείται μόνο η επίδοση αλλά και η πρόοδος σε σχέση με πρότερες επιδόσεις, δηλαδή η εξέλιξη του ίδιου του παιδιού, η οποία και τελικά, να βαθμολογείται. Να λαμβάνεται υπόψη ο ατομικός τρόπος μάθησης, το στάδιο της γλωσσικής ανάπτυξης, οι ευκαιρίες που του παρέχονται από το οικογενειακό του περιβάλλον.
- Μείωση της γραφειοκρατίας που δυσχεραίνει το έργο των εκπαιδευτικών.
- Ανοιχτό σχολείο στην κοινωνία. Το σχολείο να είναι σημείο συνάντησης όλων των εμπλεκομένων στη διαδικασία μάθησης και ο χώρος όπου μπορεί να αξιοποιηθούν με σταθερή και δομημένη συνεργασία, οι κοινωνικοί εταίροι, οι φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης, οι γονείς και οι σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων.
- Εναρμόνιση της νομοθεσίας με τη σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα.
- Καθιέρωση κανονισμού λειτουργίας σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με τη συμμετοχή των μαθητών. Συμμετέχοντας τα παιδιά στην εσωτερική οργάνωση της σχολικής ζωής, εφαρμόζουν στην πράξη το μάθημα της Κοινωνικής Αγωγής. Το σχολείο που είναι μικρογραφία της κοινωνίας, οφείλει να εκπαιδεύει και να διαπαιδαγωγεί σύμφωνα με τα πρότυπα και τις ανάγκες της δημοκρατικής κοινωνίας: Προϋποθέτει κανόνες, όρια, κατανομή ρόλων και ευθυνών, ιεραρχική διάρθρωση της ομάδας. Η ενεργοποίηση όλων των δυνάμεων της ελληνικής κοινωνίας για την αναβάθμιση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος είναι ο μόνος δρόμος για την αναγέννηση της ελληνικής κοινωνίας. Το προσκλητήριο, αναφέρει το υπουργείο Παιδείας, «είναι προς όλους για να προετοιμάσουμε όλοι μαζί, με πνεύμα συναίνεσης και σύνθεση απόψεων, το μέλλον της πατρίδας μας και των παιδιών μας».
Ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Σωτήρης Γκλαβάς είπε ότι το ελληνικό σχολείο υστερεί σε δεξιότητες και ικανότητες με βάση τους διεθνείς δείκτες, αλλά παραμένει ένα καλό σχολείο. Ωστόσο, όπως τόνισε ο κ. Γκλαβάς, το μάθημα με τον τρόπο που γίνεται δεν κεντρίζει το ενδιαφέρον των μαθητών και δεν εντάσσονται επαρκώς στην εκπαιδευτική διαδικασία οι νέες τεχνολογίες. Επίσης τόνισε ότι το σύστημα μάθησης στηρίζεται ακόμη και σήμερα στην αποστήθιση ενώ «έχει πεθάνει» η δια ζώσης επιμόρφωση του εκπαιδευτικού.
Στη συνεδρίαση του ΕΣΥΠ συμμετείχαν εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών και των κομμάτων, ενώ για τρίτη φορά στις τρεις συνεδριάσεις του Συμβουλίου, ο εκπρόσωπος του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης (που σήμερα ήταν ο εκπαιδευτικός Π. Χαραμής) αποχώρησε από τη συνεδρίαση.

Τον ερχόμενο Γενάρη αλλαγές στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Τους άξονες των αλλαγών παρουσίασε, χτες, στη συνεδρίαση του ΕΣΥΠ το υπουργείο Παιδείας

Με αφετηρία πολλά από τα υπαρκτά προβλήματα του σημερινού δημοτικού σχολείου και ορίζοντα τη δημιουργία ενός σχολείου που δεν θα ξεφεύγει από τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ενωσης και του ΟΟΣΑ, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας έδωσε χτες ένα γενικό περίγραμμα αλλαγών που αφορούν το δημοτικό σχολείο.
Στη συνεδρίαση του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΣΠΔΕ) του «Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας», ο Α. Λοβέρδος παρουσίασε τους βασικούς άξονες για αλλαγές, με στόχο να διαμορφωθεί και σχετικό νομοθετικό πλαίσιο τον ερχόμενο Γενάρη. Ως στόχους των αλλαγών μεταξύ άλλων απαρίθμησε:
-- Τον «εξορθολογισμό και την αναδιάταξη της διδακτέας ύλης και του περιεχομένου σπουδών» και την «εμπέδωση και εμβάθυνση της ύλης στο σχολείο». Εκανε λόγο για μεταφορά δύσκολων διδακτικών αντικειμένων από μικρότερες σε μεγαλύτερες τάξεις και εμπέδωση της ύλης στα μαθήματα της γλώσσας, των μαθηματικών, της φυσικής, της γεωγραφίας και της ιστορίας, με στόχο να ολοκληρώνονται στο σχολείο όλες οι μαθησιακές διαδικασίες.
-- Τη «δυνατότητα μερικής διαμόρφωσης των προγραμμάτων από τη σχολική μονάδα», με βάση, όπως είπε, «τις ανάγκες, τις δυνατότητες, τις ιδιαίτερες συνθήκες του κάθε σχολείου (Ειδικής Αγωγής, νησιωτικά, ορεινά)», με «τις ώρες που είναι αναγκαίες, το εύρος ή τη δυσκολία των προγραμμάτων σπουδών να τις καθορίζει η κάθε σχολική μονάδα». Ο Α. Λοβέρδος αναφέρθηκε σε ένταξη στην ύλη τοπικών χαρακτηριστικών.
Ωστόσο, είναι αναγκαίο οι τοπικές ιδιαιτερότητες να μην υποκαθιστούν τα εφόδια που οφείλει το σχολείο να δίνει στους μαθητές, να μην περιορίζουν τους ορίζοντες του παιδιού.
Το υπουργείο μιλά για «σχολείο αυτόνομο σε ό,τι αφορά τον προγραμματισμό και τη διαμόρφωση μέρους του σχολικού προγράμματος», δείχνοντας μία τάση διαφοροποίησης του περιεχομένου του σχολείου, το σπάσιμο όποιου ενιαίου χαρακτήρα της Εκπαίδευσης.
-- «Επέκταση του νέου σχολείου», με γενίκευση των ολοήμερων σχολείων, με ενιαίο αναμορφωμένο πρόγραμμα και «σχολείο ανοιχτό στην κοινωνία», με τη συνεργασία των «κοινωνικών εταίρων».
-- «Αξιοποίηση Ευρωπαϊκών προγραμμάτων για τον περιορισμό της σχολικής διαρροής» και στο πλαίσιο αυτό «μετασχηματισμός προγραμμάτων σύμφωνα με τις ανάγκες - δεξιότητες των παιδιών, ώστε να μην αποθαρρύνονται από τις δυσκολίες σκληρών προγραμμάτων σπουδών και εγκαταλείπουν το σχολείο». Η καταπολέμηση της σχολικής διαρροής προβάλλεται σαν προτεραιότητα της ΕΕ στο πλαίσιο της «κοινωνικής συνοχής». Ωστόσο και η διεθνής εμπειρία έχει να δείξει μέτρα που ενώ υποτίθεται ότι προωθούνταν σαν αντισταθμιστικά, στο όνομα της καταπολέμησης της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου, τελικά αντί να υψώσουν το επίπεδο, το καθήλωσαν, κατηγοριοποιώντας σχολεία.
Από τους στόχους του υπουργείου δεν λείπει βέβαια η «Ευρωπαϊκή διάσταση», η παρέμβαση στις συνειδήσεις των παιδιών, με «τη δημιουργία των προϋποθέσεων της κατανόησης του φαινομένου της Ευρωπαϊκής Ενωσης» να συμπεριλαμβάνεται στους στόχους για το νέο σχολείο. Ωστε να ωραιοποιηθεί η ΕΕ στα μυαλά των παιδιών που ζουν, με αφορμή και την καπιταλιστική κρίση, το πραγματικό της πρόσωπο.

ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ : 33 ειδικοί συνεδριάζουν για να... ελαφρύνουν τη τσάντα του μαθητή

Συνεδρίαση στο Υπουργείο Παιδείας
Κρίσιμη συνεδρίαση ξεκινά σε λίγη ώρα στο υπουργείο Παιδείας για όλες τις αλλαγές στο Δημοτικό σχολείο. Στο πλαίσιο «λιγότερα μαθήματα και ύλη» που έχει δώσει ο υπουργός Παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος δεκάδες εκπρόσωποι της εκπαίδευσης θα καθίσουν σε λίγη ώρα σε κοινό τραπέζι υπό την προεδρία του καθηγητή Σωκράτη Κάτσικα, προκειμένου να συζητηθούν οι εξαγγελθείσες ριζικές αλλαγές από τον υπουργό Παιδείας, που στηρίζονται στην εξής πρόταση:
- Λιγότερα βιβλία
- Λιγότερα μαθήματα και διδακτέα ύλη
- Προετοιμασία των μαθητών στην πρωινή ζώνη για τα μαθήματα της επόμενης ημέρας
- Λιγότερη δουλειά στο σπίτι
- Δημιουργική απασχόληση, άθληση, καλλιτεχνικά
- Περισσότερη ενασχόληση με ζητήματα που ολοκληρώνουν το παιδί
Ο νόμος για το νέο Δημοτικό αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή τον ερχόμενο Ιανουάριο. «Θα εισηγηθούμε στη Βουλή, έπειτα από διάλογο τριών μηνών, τις αλλαγές για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, που διαμορφώνει τους σύγχρονους πολίτες, τους σύγχρονους Ελληνες», έχει δηλώσει ο υπουργός Παιδείας.
Στο πλαίσιο της συνεδρίασης του Συμβούλιου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης , θα υπάρξει εισήγηση του κ. Λοβέρδου και στη συνέχεια 33 άτομα μεταξύ των οποίων πανεπιστημιακοί, δάσκαλοι, γενικοί διευθυντές, εκπρόσωποι του υπουργείου, του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, του Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων, της ΟΙΕΛΕ θα συζητήσουν πώς μπορούν να ελαφρύνουν την τσάντα του μαθητή χωρίς να περικόψουν σε γνώσεις.

26 Νοε 2014

ΚΑΜΙΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ ΝΑ ΜΗΝ ΠΑΕΙ ΣΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΠΕΡΔΙΚΑΡΗ ΣΤΟ ΜΕΝΙΔΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ. ΑΠΕΧΟΥΜΕ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ. ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ.

Με το έγγραφό της υπ΄ αρ. πρωτ. 845 της 25/11/2014, η σχολική σύμβουλος των νηπιαγωγών κα Περδικάρη, επιχειρεί να ανοίξει τον κύκλο της αξιολόγησης. Με τίτλο «Πρόσκληση σε συνάντηση συζήτησης αναφορικά με την αξιολόγηση Διευθυντών/ντριών & Προϊστάμενων Σχολικών Μονάδων», καλεί τις συναδέλφισσες προϊστάμενες των νηπιαγωγείων :
«Με την επίσημη έναρξη της διαδικασίας Αξιολόγησης Διευθυντών/ντριών & Προϊστάμενων Σχολικών Μονάδων, σας προσκαλούμε σε συνάντηση συζήτησης την Παρασκευή 28 Νοεμβρίου 2014 και ώρα 13,40 μ.μ., στο Γραφείο Σχολικών Συμβούλων στις Αχαρνές (Εθνικής Αντιστάσεως 32, Αχαρναί), προκειμένου να σας ενημερώσουμε αναφορικά με την επικείμενη αξιολόγησή σας».
Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Γ. Σεφέρης», καταγγέλει για άλλη μια φορά τη στάση και το ρόλο των σχολικών συμβούλων, που αποτελούν τον κύριο μηχανισμό επιβολής της αξιολόγησης και δείχνουν με τον πιο κραυγαλέο τρόπο ότι ήταν απόλυτα σωστή και φυσιολογική η διαγραφή όλων των σχολικών συμβούλων από τη δύναμη του σωματείου μας, που πρόσφατα αποφασίσαμε.
Καλούμε τις συναδέλφισσες προϊστάμενες να μην πάνε σ΄ αυτή τη συνάντηση, εφαρμόζοντας την αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης που έχουν αποφασίσει η ΑΔΕΔΥ, η ΔΟΕ κι ο Σύλλογός μας. Αποχή που εφαρμόζεται ήδη με επιτυχία σ΄ όλο το δημόσιο και φυσικά στα σχολεία του συλλόγου μας.
Οι συναδέλφισσες προϊστάμενες των νηπιαγωγείων να μη στείλουν τίποτα στη σύμβουλο.  Αλλά να γράψουν στο βιβλίο πράξεων της προϊσταμένης ότι «Λόγω της συμμετοχής των εκπαιδευτικών στην απεργία-αποχή που έχει κηρύξει η ΔΟΕ με την απόφασή της με αριθμ. Πρωτοκόλου 1201 και με το εξώδικο που απέστειλε προς το Υπουργείο Παιδείας και Οικονομικών, η προϊσταμένη του νηπιαγωγείου που καλέστηκε με θέμα «Πρόσκληση σε συνάντηση συζήτησης αναφορικά με την αξιολόγηση Διευθυντών/ντριών & Προϊστάμενων Σχολικών Μονάδων», δεν παραβρέθηκε στη συνάντηση αυτή».
Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Γ. Σεφέρης» θα οργανώσει την παρουσία του στη συνάντηση αυτή της αξιολόγησης από τη 1 μ.μ. Καλούμε όσους συναδέλφους μπορούν να βρίσκονται εκεί.
Καλούμε όλες τις συναδέλφισσες προϊστάμενες των νηπιαγωγείων να αρνηθούν κάθε διαδικασία αξιολόγησης δικής τους ή του νηπιαγωγείου τους.

ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΑΜΕ ΕΠΑΝΕΙΛΗΜΜΕΝΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ.
ΣΥΣΠΕΙΡΩΜΕΝΟΙ ΣΤΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΜΑΣ, ΣΥΛΛΟΓΙΚΑ ΑΠΟΤΡΕΠΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ!

ΤΡΙΩΡΗ ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 28/11/2014
Για τη διευκόλυνση της συμμετοχής των συναδέλφων, ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Γ. Σεφέρης» κηρύσσει τρίωρη στάση εργασίας την Παρασκευή 28/11/2014,   από τις 13,15 μ.μ. μέχρι τις 16,15 μ.μ.

25 Νοε 2014

ΕΝΑ ΡΕΜΠΕΤΑΔΙΚΟ ΑΣ ΜΗ ΛΕΙΨΕΙ !

Παρασκευή 19 του Δεκέμβρη 2014
Λίγο πριν κλείσουμε για Χριστούγεννα.
“Ανηφόρι”
Β. Γεωργίου 47 και Μουσών, Πασαλιμάνι, τηλ: 2104115819
To πρόγραμμα ξεκινάει στις 10,00 μ.μ.

Ένα απ΄ τα καλύτερα ρεμπετάδικα. Σταθερή Πειραιώτικη αξία. Βρίσκεται στον Πειραιά, πάνω από το Πασαλιμάνι. Εδώ και χρόνια στεγάζεται σε ένα νεοκλασικό κτίριο, το οποίο στο παρελθόν υπήρξε δημοτικό σχολείο. Μικρός χώρος, κατάλληλα διαμορφωμένος για στιγμές ξέφρενης διασκέδασης.
Θα έχουμε την ευκαιρία να ακούσουμε παλιά αλλά και νεώτερα ρεμπέτικα τραγούδια. Η ορχήστα του μαγαζιού αποτελείται από έμπειρους καλλιτέχνες, οι οποίοι θα  αναλάβουν να μας προσφέρουν στιγμές αυθεντικής διασκέδασης.  Το κέφι στο ρεμπετάδικο “Ανηφόρι” διατηρείται συνήθως μέχρι και τις πρώτες πρωινές ώρες. Ανακαλύψτε την Σμυρναίικη ιστορία μέσα από το “Ανηφόρι”.
Στην κομπανία, ο Γιώργος Ζορμπάς, η Έφη Ράπτη, ο Θεοδόσης Νικολετόπουλος, ο Δημήτρης Μεντής και ο Θανάσης Μπέλας κρατούν ζωντανή την μουσική παράδοση.
Τιμή :  15 ευρώ το άτομο για φαγητό και άφθονο ποτό. Ή 60 ευρώ το μπουκάλι ποτού για 4 άτομα.
ΚΡΑΤΗΣΤΕ ΘΕΣΗ ΣΤΟ 6972008336

Μείωση αποδοχών για μόνιμους και αναπληρωτές στον προϋπολογισμό

Μειωμένος είναι ο προϋπολογισμός του Υπουργείου Παιδείας για το 2015 όπως προκύπτει από τα αριθμητικά δεδομένα που περιλαμβάνονται στο σχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή.
Συγκεκριμένα προβλέπονται για το Υπουργείο Παιδείας  4.331.000.000  έναντι 4.587.329.000 ευρώ του 2014. Προκύπτει λοιπόν μια διαφορά της τάξης των  256.329.000 ευρώ.  Ελαφρά λιγότερα κονδύλια προβλέπονται και από τις δημόσιες δαπάνες αφού για το 2015 οι πιστώσεις ανέρχονται σε 474.000.000 έναντι 490.000.000 του 2014.
Προϋπολογισμός 2014
Προϋπολογισμός 2015
Διαφορά
4.587.329.000
4.331.000.000
-5.59%
Δημόσιες Επενδύσεις 2014
Δημόσιες Επενδύσεις 2015
Διαφορά
490.000.000
474.000.000
-3.26%
Όσον αφορά την Αθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση παρατηρείται μείωση των δαπανών συγκριτικά με το σχέδιο του προϋπολογισμού του 2014. Η μείωση είναι μεγαλύτερη για την Πρωτοβάθμια εκπαίδευση συγκριτικά με τη Δευτεροβάθμια.
Προϋπολογισμός
         2014
      2015  
    Διαφορά
 Ποσοστό
Πρωτοβάθμια
1.596.782.000
1.481.584.000
-115.981.000
-7.26%
Δευτεροβάθμια
1.577.718.000
1.525.567.000
-52.151.000
-3.3%
Μείωση δαπανών για αποδοχές μονίμων και αναπληρωτών
Για αποδοχές και συντάξεις στην Αθμια εκπαίδευση το 2014 είχαν προβλεφθεί 1.590.470.000 ευρώ. Με την κατανομή που είχε κάνει το Υπουργείο Παιδείας είχε διαθέσει 19.500.000 ευρώ για αναπληρωτές και 1.570.970.000 για αποδοχές πολιτικών υπαλλήλων ( τακτικοί και ΙΔΑΧ).
Στον προϋπολογισμό του 2015 προβλέπονται λιγότερα χρήματα για μισθοδοσίες καθώς το ποσό διαμορφώνεται στο 1.475.646.000 και είναι μειωμένο κατά 114.824.000 ευρώ. Πιθανή είναι η μείωση των δαπανών για τις προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
Μείωση παρατηρείται και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Το 2014 το ποσό για αποδοχές και συντάξεις  ανέρχονταν σε 1.561.977.000 με το 1.548.977.000 να πηγαίνει στις αποδοχές των τακτικών υπαλλήλων και ΙΔΑΧ και τα 13.000.000 σε αναπληρωτές. Για το 2015 το ποσό ανέρχεται σε 1.511.062.000 μειωμένο κατά 50.915.000.
ΑΘΜΙΑ
2014
2015
ΑΠΟΔΟΧΕΣ-ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ
1.590.470.000
1.475.646.000
ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
ΤΑΚΤΙΚΟΙ-ΙΔΑΧ
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ
    ΤΑΚΤΙΚΟΙ-ΙΔΑΧ
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ
ΚΑΤΑΝΟΜΗ
1.570.970.000
19.500.000
ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ Η ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΚΑΤΑΝΟΜΗ
ΒΘΜΙΑ
2014
2015
ΑΠΟΔΟΧΕΣ-ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ
1.561.977.000
1.511.062.000
ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
ΤΑΚΤΙΚΟΙ-ΙΔΑΧ
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ
     ΤΑΚΤΙΚΟΙ-ΙΔΑΧ
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ
ΚΑΤΑΝΟΜΗ
1.548.977.000
13.000.000
 ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ Η ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΚΑΤΑΝΟΜΗ

Σημ: Έχει γίνει σύγκριση των σχεδίων των προϋπολογισμών  2014 και 2015.