Διαβάστε

Περισσότερα...

ΔΙΑΒΑΣΤΕ

Περισσότερα...

ΑΜΕΑ - ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Διαβάστε Περισσότερα...

27 Ιουν 2016

ΣΥΣΚΕΨΗ ΦΟΡΕΩΝ ΜΕ ΤΗΝ ΕΕΔΥΕ



 
Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. “Γ.ΣΕΦΕΡΗΣ” αποφασίζει τη συμμετοχή του στο κάλεσμα της ΕΕΔΥΕ για σύσκεψη φορέων του λαϊκού κινήματος ενόψει της Συνόδου Κορυφής του ΝΑΤΟ, τη Δευτέρα 27/6, στις 7 μ.μ., στην αίθουσα Λογιστών (Κάνιγγος 27, 5ος όροφος), για να συζητηθούν οι εξελίξεις και η οργάνωση από κοινού συγκέντρωσης διαμαρτυρίας κατά των σχεδιασμών της Συνόδου Κορυφής του ΝΑΤΟ, που πραγματοποιείται στις 8 και 9 Ιούλη, στη Βαρσοβία. Η Σύνοδος Κορυφής του ΝΑΤΟ θα επικυρώσει την ακόμα πιο διευρυμένη παρουσία των ΝATOϊκών δυνάμεων στην Αν. Ευρώπη και την Αν. Μεσόγειο. Ήδη, γίνεται η μεγαλύτερη συγκέντρωση στρατιωτικών δυνάμεων του ΝΑΤΟ από τη Β. Ευρώπη έως τα σύνορα της Ουκρανίας και νοτιότερα, στη Μαύρη Θάλασσα, στο Αιγαίο και τη Μεσόγειο. Ταυτόχρονα, βαθαίνει η εμπλοκή της χώρας μας σε αυτούς τους επικίνδυνους πολεμικούς σχεδιασμούς του ΝΑΤΟ και της ΕΕ με τεράστιους κινδύνους για το λαό μας, τη νεολαία.

   ΟΙ ΙΜΠΕΡΙΑΛΙΣΤΕΣ ΤΗ ΓΗ ΞΑΝΑΜΟΙΡΑΖΟΥΝ
  ΜΕ ΤΩΝ ΛΑΩΝ ΤΟ ΑΙΜΑ ΤΑ ΣΥΝΟΡΑ ΧΑΡΑΖΟΥΝ



26 Ιουν 2016

Για την «οργανική σύνθεση του προσωπικού» του προσωπικού από το ΠΥΣΠΕ για το σχολικό έτος 2016-2017


Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Την Δευτέρα 27/6/16 στις 9 π.οι μεταθέσεις και συνολικότερα αποτυπώνουν σε γενικές γραμμές τις ανάγκες σε εκπαιδμ. συνεδριάζει το ΠΥΣΠΕ με θέμα τα κενά και τα πλεονάσματα κάθε περιοχής. Μέσα από αυτή τη διαδικασία προκύπτουν τα οργανικά κενά, με βάση τα οποία θα πραγματοποιηθούν ευτικό προσωπικό και θα καθορίσουν τις εργασιακό μέλλον μονίμων και αναπληρωτών.

Η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ έχοντας την ίδια αντιλαϊκή αντιεκπαιδευτική κατεύθυνση με τις προηγούμενες κυβερνήσεις, επιχειρεί να παρουσιάσει μια πλασματική εικόνα για την κατάσταση στην εκπαίδευση.
Έτσι, με βάση την εγκύκλιο του Υπουργείου, δηλαδή με βάση τα 27άρια και τις αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα, το υπηρεσιακό συμβούλιο καλείται να ελέγξει τους πίνακες με βάση την εγκύκλιο προκειμένου ο Διευθυντής Εκπαίδευσης να κάνει τις εκτιμήσεις του για τη νέα χρονιά! Επί της ουσίας δηλαδή καλείται να επικυρώσει τη συνολική αντιλαϊκή αντιεκπαιδευτική πολιτική και της παρούσας κυβέρνησης που οδηγεί:
1.    στη διαμόρφωση πλασματικών (σε σχέση με τις πραγματικές ανάγκες) πλεονασμάτων
2.    στην αύξηση του αριθμού των συναδέλφων που θα μετακινούνται σε περισσότερα σχολεία
3.    στην απόλυση αναπληρωτών και τη διαρκή ομηρία τους
4.    στην πλασματική κάλυψη όλων των κενών, αφού στη διαδικασία υπολογισμού εμπίπτουν συνάδελφοι που βρίσκονται σε θέση ευθύνης (π.χ. Δ/ντές σχολείων), αποσπασμένοι σε άλλα ΠΥΣΠΕ, Υπουργεία ή άλλους φορείς, σε άδειες ασθενείας.... Με αυτό τον τρόπο φαινομενικά το Υπουργείο εμφανίζει συντριπτικά μεγάλο αριθμό συναδέλφων και ειδικοτήτων να καλύπτει τις ανάγκες των σχολείων!

Έχουμε πικρή πείρα από τις περσινές  μεθοδεύσεις της  Δ/νσης  και στην αρχή της χρονιάς και κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους,  κάτι που αποδεικνύεται και από το ποσοστό συμμετοχής στις απεργίες που εμφανιζόταν σημαντικά μειωμένο επειδή υπολογιζόταν  σε  αρκετά παραπάνω αριθμό υπηρετούντων.
Όλα αυτά θα οδηγήσουν και στον περιορισμό των μεταθέσεων και την ελαχιστοποίηση των προσλήψεων αναπληρωτών.
Καλούμε τα μέλη του ΠΥΣΠΕ  να μην επικυρώσουν τους πίνακες που δεν αποτυπώνουν τις πραγματικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών, αφού οι πίνακες αυτοί δε συντάχθηκαν με βάση τα κριτήρια που θέτει το συνδικαλιστικό κίνημα:
·      20 μαθητές ανά τμήμα γενικής παιδείας, 15 μαθητές στο νηπιαγωγείο και Α και Β Δημοτικού
·      Να δίνονται όλα τα διευθυντικά κενά οργανικά, κάθε θέση που μένει κενή λόγω μετάθεσης ή συνταξιοδότησης
·      Όλοι οι συνάδελφοι (δάσκαλοι και ειδικότητες) να έχουν οργανική θέση
·      Απόσυρση της εγκυκλίου για τις εγγραφές των μαθητών στα ολοήμερα τμήματα
·      Απόσυρση του άρθρου 35 που θέτει ως προϋπόθεση τον ελάχιστο αριθμό 14 για τη δημιουργία ενός τμήματος νηπ/γείου

ΤΟ ΔΣ θα είναι τη Δευτέρα (27/6) το πρωί στις 8.30 στο ΠΥΣΠΕ
Καλούμε τους  συναδέλφους μαζί με το σωματείο μας να συνεχίσουμε να δίνουμε τη μάχη για την υπεράσπιση των εργασιακών δικαιωμάτων των συναδέλφων                   και των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας.

Να ενημερώνουμε, να αποκαλύπτουμε και να υπερασπιζόμαστε τα συμφέροντα των εκπαιδευτικών, ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική, στις αυθαιρεσίες και τις άδικες, αντιεκπαιδευτικές αποφάσεις της Κρατικής Διοίκησης, χωρίς να ’χουμε αυταπάτες για το ρόλο τους, καθώς αντικειμενικά καλούνται να είναι οχήματα εφαρμογής της αντιλαϊκής-αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, ουσιαστικά υλοποιούν την πολιτική κυβέρνησης, ΕΕ, κεφαλαίου.


24 Ιουν 2016

ΚΑΤΑΔΙΚΗ ΤΩΝ ΔΟΛΟΦΟΝΙΩΝ ΤΩΝ ΔΙΑΔΗΛΩΤΩΝ ΣΤΟ ΜΕΞΙΚΟ

ΨΗΦΙΣΜΑ
ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΟΥΜΕ ΤΙΣ ΔΟΛΟΦΟΝΙΕΣ ΤΩΝ ΔΙΑΔΗΛΩΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΟ ΜΕΞΙΚΟ
 O ΣΕΠΕ Γ. ΣΕΦΕΡΗΣ στέλνει μήνυμα αλληλεγγύης στους αγωνιζόμενους εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές. Καταδικάζει τη δολοφονική πολιτική της κυβέρνησης του Μεξικό που προέβη σε νέες επιθέσεις το Σαββατοκύριακο 18-19 Ιούνη εναντίον εκπαιδευτικών, γονιών και φοιτητών στο Νοτσιχτλάν της νότιας πολιτείας Οαχάκα που συνεχίζουν, εδώ και περίπου τρία χρόνια, να αμφισβητούν τις κυβερνητικές «μεταρρυθμίσεις» στην Παιδεία και τη νέα διαδικασία αξιολόγησης και πρόσληψης δασκάλων.
Η επίθεση των Μεξικανών αστυνομικών που έγινε με τη στήριξη της κυβέρνησης και του προέδρου του Μεξικού Ενρίκε Νιέτο, είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο τουλάχιστον οκτώ  διαδηλωτών και τον τραυματισμό πάνω από 100 άλλων.

  Εκφράζουμε την αλληλεγγύη μας και καταδικάζουμε την αντιεκπαιδευτική, αντεργατική, τρομοκρατική και δολοφονική πολιτική της κυβέρνησης του Μεξικό.
 Οι αγώνες των εκπαιδευτικών στο Μεξικό ενάντια στην αξιολόγηση, ενάντια στην εκπαίδευση που υποτάσσεται στα συμφέροντα των πολυεθνικών και των καπιταλιστών, πρέπει να συνεχίσουν.

Είναι ανάγκη να δυναμώσει η αλληλεγγύη και η στήριξη από όλους τους εργαζόμενους. Είναι ανάγκη να εκφραστεί η κατακραυγή ενάντια στις δολοφονίες τις συλλήψεις, τα κυνηγητά των συνδικαλιστών και των εργαζόμενων.

23 Ιουν 2016

ΨΗΦΙΣΜΑ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΤΟΥ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟΥ ATHENS LEDRA

Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΣΕΠΕ «Γ.ΣΕΦΕΡΗΣ» εκφράζει την αλληλεγγύη του και τη συμπαράσταση του στο δίκαιο αγώνα των εργαζομένων του ξενοδοχείου Athens Ledra.
Οι εργαζόμενοι του ξενοδοχείου βρίσκονται απλήρωτοι εδώ και τρεις μήνες. Η μεγαλοεργοδοσία του Ξενοδοχείου προκειμένου να διαφυλάξει τα κέρδη της και να απαλλαγεί από τους εργαζόμενους και τα δικαιώματα τους, πατώντας πάνω στην αντεργατική πολιτική της κυβέρνησης ανέστειλε τη λειτουργία της επιχείρησης επιχειρώντας να πετάξει στο δρόμο μέσα σε μία νύχτα τους 150 και πλέον εργαζόμενους και τις οικογένειες τους.
Αποδεικνύεται και στην περίπτωση αυτή ότι το κλείσιμο των επιχειρήσεων δεν οφείλεται  στους αγώνες των εργαζομένων, αλλά στη δίψα των επιχειρηματικών συμφερόντων για να διαφυλάξουν, αλλά και να αυξήσουν την κερδοφορία τους.
Συμπαραστεκόμαστε στον αγώνα τους και στη μάχη που δίνουν ενάντια στην επίθεση που δέχονται από εργοδοσία και κυβέρνηση.
Απαιτούμε να διασφαλιστούν οι θέσεις εργασίας τους και η καταβολή μέχρι και του τελευταίου ευρώ που αφορά σε δεδουλευμένες αποδοχές τους.
Να μην επιτρέψουμε να περάσουν οι σχεδιασμοί της εργοδοσίας και των στυλοβατών της που για χρόνια ολόκληρα αποκόμισαν τεράστια κέρδη.
Να επαναλειτουργήσει άμεσα το ξενοδοχείο με τους ίδιους εργαζόμενους γιατί αυτοί το «έχτισαν» και με όλα τα κατακτημένα δικαιώματά τους.

Καλούμε όλους τους συναδέλφους να δείξουν έμπρακτα την συμπαράσταση τους συμμετέχοντας στις αγωνιστικές δραστηριότητες των εργαζομένων τους Athens Ledra.
Να εκφράσουν την αλληλεγγύη τους οικονομικά αλλά και με τη συλλογή ειδών πρώτης ανάγκης ώστε οι εργαζόμενοι να μπορούν να ανταποκριθούν στις δυσκολίες του αγώνα.

Η ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΤΟ ΟΠΛΟ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ

ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟΥΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΥΣ ΟΜΙΛΟΥΣ

20 Ιουν 2016

ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 23 ΙΟΥΝΗ 2016 10 π.μ. ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Η κυβέρνηση σχεδιάζει την επόμενη σχολική χρονιά (2016 -2017) να προχωρήσει σε τεράστια περικοπή των συμβασιούχων εκπαιδευτικών. Με βάση την κατάσταση που διαμορφώνεται και με δεδομένο ότι η επίθεση, μας αφορά όλους.


Διεκδικούμε, όλοι μαζί, μέσα από τα σωματεία μας τα παρακάτω κοινά αιτήματα:

·         Εξασφάλιση όλων των απαραίτητων κονδυλίων από τον κρατικό προϋπολογισμό ώστε να καλυφθούν τα 27.000 βεβαιωμένα κενά με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, την 1η Σεπτέμβρη. Όλοι οι αναπληρωτές που εργάστηκαν φέτος να επαναπροσληφθούν, από την 1η Σεπτέμβρη και σε μία μόνο φάση, ώστε να μπορέσουν  να ανοίξουν και να λειτουργήσουν όλα τα σχολεία.
·         Με την απόλυση των αναπληρωτών μέσα στον Ιούνη, η κυβέρνηση να εξασφαλίσει για όλους τους αναπληρωτές, ένταξη στο ταμείο ανεργίας χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
·         Να μη γίνει καμιά μείωση μισθού αναπληρωτή συναδέλφου. Ακώλυτη μισθολογική εξέλιξη, αναγνώριση όλης της Προϋπηρεσίας  και των Επιστημονικών προσόντων  (μεταπτυχιακά, διδακτορικά κ.τ.λ). Σταθερή καταβολή του μισθού στο τέλος του μήνα.
·         Πλήρη δικαιώματα των αναπληρωτών εκπαιδευτικών σε περίπτωση ασθένειας, αναγνώριση της εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας για όλη τη διάρκεια της αναρρωτικής μας άδειας, εξασφάλιση άδειας ανατροφής τέκνων σε όλους τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, όπως ισχύει και στους μόνιμους.
·         Απόσυρση της Υπουργικής Απόφασης για το Ολοήμερο. Να μην εφαρμοστούν οι αποφάσεις για περικοπές στα Τμήματα Ένταξης, τα Νηπιαγωγεία και το Γυμνάσιο, οι περικοπές στα μαθήματα ειδικοτήτων.
·         Όλα τα μαθήματα των ειδικοτήτων στο Δημοτικό (Φυσική Αγωγή, Μουσική, Πληροφορική, Εικαστικά, Θεατρική Αγωγή, Ξένες Γλώσσες) να διδάσκονται μόνο από τις αντίστοιχες ειδικότητες.
·         Να εξασφαλιστεί η παράλληλη διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας σε όλα τα σχολεία, ώστε όλοι οι μαθητές να διδάσκονται τη γλώσσα που επιλέξανε.
·         Μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα, 15 για τα νηπιαγωγεία, Α και Β τάξη και 20 στις υπόλοιπες.
·         Επαναφορά των υπευθύνων στα εργαστήρια στα Γυμνάσια και τα Λύκεια.
·         Άμεση στήριξη των δομών Ειδικής Αγωγής. Να λειτουργήσουν όλα τα αναγκαία Τμήματα Ένταξη. Στην παράλληλη στήριξη να υπάρχει ένας εκπαιδευτικός ανά μαθητή που έχει ανάγκη ειδικής εκπαιδευτικής στήριξης.
·         Να μη μείνει κανένα παιδί, που κάνει αίτηση η οικογένειά του, εκτός Ολοήμερου Δημοτικού και Νηπιαγωγείου. Να εγγράφουν όσα Προνήπια κάνουν αίτηση στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο.
Παλεύουμε για :

·         Μαζικούς Διορισμούς Μόνιμων εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων για να καλυφθούν οι τεράστιες ανάγκες της Εκπαίδευσης. Κάνεις δεν περισσεύει!!


 Το μέλλον μας δεν πρέπει να είναι η ανασφάλεια και ελαστική εργασία!!

18 Ιουν 2016

ΤΟ ΕΝΙΑΙΟ ΔΩΔΕΚΑΧΡΟΝΟ ΩΣ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΩΡΙΜΗ ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟ ΑΣΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

    

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΗΜΕΡΙΔΑ ΤΗΣ ΔΟΕ


ΘΕΜΑ:Το σχολείο που βιώνουμε το σχολείο που οραματιζόμαστε :κριτική και διεκδικήσεις
      
ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΙΜΕΡΤΖΟΓΛΟΥ
6ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΕΑΣ ΙΩΝΙΑΣ
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΔΣ ΣΕΠΕ Γ.ΣΕΦΕΡΗΣ
ΗΜΕΡΙΔΑ ΔΟΕ 16/6/2016


 ΤΟ ΕΝΙΑΙΟ ΔΩΔΕΚΑΧΡΟΝΟ  ΩΣ  ΙΣΤΟΡΙΚΑ  ΩΡΙΜΗ  ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ
                              ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟ ΑΣΤΙΚΟ  ΣΧΟΛΕΙΟ
Για να καταλήξουμε στο τι σχολείο  χρειάζονται σήμερα τα παιδιά του λαού μας, πρέπει καταρχάς να συνειδητοποιήσουμε την άρρηκτη σχέση του σχολείου με το κοινωνικό-οικονομικό πλαίσιο που αυτό λειτουργεί, ώστε να κατανοήσουμε  το  σχολείο που βιώνουμε ως έναν από τους μηχανισμούς στήριξης της τάξης που κατέχει τα κλειδιά της οικονομίας  και της αναπαραγωγής  του μοντέλου ανάπτυξης που αυτή η τάξη επιβάλλει στην  υπόλοιπη κοινωνία για τη διαιώνιση της εξουσίας της.

Η σημαντικότερη ,περιεκτική και με πολύ απλά λόγια ανάλυση για τη διαλεκτική σχέση παιδείας – οικονομίας και κατά  συνέπεια παιδείας- εξουσίας ειπώθηκε πριν από 2 αιώνες από τον Φρειδερίκο Ένγκελς : « Αν η αστική τάξη φροντίζει  για την ύπαρξη εργατών όσο αυτοί της είναι απαραίτητοι   άλλο τόσο ενδιαφέρεται για την εκπαίδευση των παιδιών τους  όσο  να της είναι αύριο χρήσιμα.»

Η δομή και το περιεχόμενο, λοιπόν, του σχολείου  που  «στήνει» η αστική τάξη, και σε επίπεδο λειτουργίας και σε επίπεδο παρεχόμενων γνώσεων, δεν μπορεί να ξεφύγει από τη βασική αντίθεση κεφαλαίου-εργασίας.  Άρα σε ένα σύστημα που στηρίζεται στην εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο και στο κέρδος που αυτή αποφέρει,η παιδεία θα αποτελεί τον μηχανισμό εκείνο που θα εξασφαλίζει το απαραίτητο και χρήσιμο δυναμικό για την τάξη που κατέχει τα μέσα παραγωγής για τη συνέχιση της κερδοφορίας της.

Στο σημερινό επίπεδο ανάπτυξης του  καπιταλιστικού  τρόπου  παραγωγής, το περιεχόμενο της παρεχόμενης γνώσης από το σχολείο προς τα παιδιά των εργαζομένων  περιορίζεται  στην προσφορά περισσότερο εφήμερων, χρηστικών πληροφοριών και δεξιοτήτων  παρά γνώσεων . Στο επίπεδο δε της διαδικασίας της μόρφωσης προβάλλεται μια ιδεαλιστική ή και  μεταφυσική προσέγγιση της πραγματικότητας, μακριά από τις ταξικές αντιθέσεις που την κινούν, έτσι ώστε ο παιδαγωγούμενος να δεχτεί ότι η μοίρα του εξαρτάται από  το υπάρχον περιβάλλον, το οποίο και θα  πρέπει να το θεωρεί αιώνιο, ιερό και απαραβίαστο χωρίς τη δυνατότητα ανατροπής  του.

Μια τέτοια εκπαιδευτική διαδικασία στοχεύει ώστε ο μαθητής να αποτελέσει αύριο και σε ατομικό και σε ταξικό  επίπεδο  το ευέλικτο, ημιαπασχολήσιμο, ημιανασφάλιστο και συνεχώς ευκαιριακά καταρτιζόμενο και περιπλανώμενο από δουλειά σε δουλειά δυναμικό, εξυπηρετώντας τις ανάγκες της αγοράς, χωρίς απαιτήσεις για τον πλούτο που ο ίδιος παράγει αλλά όλως περιέργως δεν καρπώνεται.

 Σε μια εποχή μάλιστα που τα άλματα της επιστήμης  και της τεχνολογίας  μπορούν να του καλύψουν με τον ελάχιστο μόχθο όλες τις βιολογικές, πνευματικές και κοινωνικές του ανάγκες αυτός να οδηγείται στην ένδεια ,τις στερήσεις και την εξαθλίωση χωρίς να έχει αποκτήσει  μέσα από τη διδακτική πράξη την κριτική ικανότητα να εξηγήσει το γιατί.

Εδώ ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι σημαντικός. Χωρίς να παραβλέπουμε τους τρόπους χειραγώγησής του από την αστική εξουσία μέσω της εξαρτώμενης υπαλληλικής του σχέσης μαζί της, το ερώτημα είναι:  θα ενεργήσει ως το γρανάζι αυτού του μηχανισμού προετοιμάζοντας  τους αυριανούς σκλάβους  της μισθωτής εργασίας, αποδεχόμενος τις αρχές και τις αξίες αυτού του συστήματος, πειθαρχώντας  σ΄ ένα σάπιο καθεστώς  που γεννάει τη βαρβαρότητα;

Θα δικαιολογηθεί  άλλοτε αυτοαπατόμενος  ότι μπορεί, μέσα σε αυτό το ασφυκτικά ελεγχόμενο πλαίσιο, με την προσωπική του παρέμβαση να αλλάξει τη δομή, τη λειτουργία και το περιεχόμενο αυτού του σχολείου χωρίς να χρειαστεί να συγκρουστεί  πρώτα απ΄όλα συνολικά με το σύστημα ;

Όσο επικίνδυνη είναι η επιλογή του να δεχτεί ως θέσφατο τον ταξικό διαχωρισμό της κοινωνίας άρα και τους ταξικούς φραγμούς  στη γνώση, προωθώντας τις αντιεπιστημονικές αντιλήψεις του κονστρουκτιβισμού και του ιδεαλισμού  ή τις λογικές της επιχειρηματικότητας και του ανταγωνισμού  μέσα από τις διδακτικές πρακτικές της διαθεματικότητας και των ευρωπαϊκών προγραμμάτων, άλλο τόσο επικίνδυνη είναι και η επιλογή του να δημιουργήσει τάχα ένα σχολείο  κοιτίδα  «παιδαγωγικής ελευθερίας και Δημοκρατίας» με την προσωπική του δήθεν κριτική- προοδευτική  παρέμβαση στην ύλη και το περιεχόμενο των μαθημάτων με δικό του αναλυτικό πρόγραμμα μέσα στα πλαίσια του Καπιταλισμού.

Και οι δύο λογικές καλύπτουν με διαφορετικούς μανδύες  την  πολιτική της αυτονομίας της σχολικής μονάδας, μέσα από τη  διαφοροποίηση της παρεχόμενης γνώσης από σχολείο σε σχολείο, ακόμα και από τμήμα σε τμήμα. Ανοίγουν τον δρόμο για την αυτοχρηματοδότησή της, την ταξική της κατηγοριοποίηση και την ετοιμάζουν να παραδοθεί  άνευ όρων στις επιχειρηματικές επιδιώξεις  των  επίδοξων «χορήγων» της. Και οι δυο λογικές συντελούν ώστε  το σχολείο να εμφανίζεται ως ένας αταξικός θεσμός αποκρύπτοντας  έτσι τις σχέσεις εκμετάλλευσης που διέπουν το σύστημα  και τις οποίες  το σχολείο καλείται να υπηρετήσει.

Στον αντίποδα του αστικού σχολείου προβάλλει, ως σύγχρονη,ώριμη, ιστορική και αντικειμενική αναγκαιότητα  το ενιαίο,  12χρονο, δημόσιο, αποκλειστικά  δωρεάν και υποχρεωτικό για όλα τα παιδιά μέχρι 18 χρονών σχολείο, με ταυτόχρονη απαγόρευση της παιδικής εργασίας .

 Ένα σχολείο που την αποκλειστική ευθύνη χρηματοδότησης και λειτουργίας του θα την έχει το κράτος  με συνεχή αύξηση των κονδυλίων  από τον κρατικό προϋπολογισμό για να καλύπτονται οι μορφωτικές ανάγκες και απαιτήσεις  από τον διαρκώς ογκούμενο πλούτο γνώσεων της επιστήμης και τεχνολογίας, με απαγόρευση οποιασδήποτε επιχειρηματικής δραστηριότητας και παρέμβασης.

 Ένα σχολείο που εκτός από τις μορφωτικές θα καλύπτει και τις σύγχρονες  ψυχαγωγικές , αθλητικές , πολιτιστικές και καλλιτεχνικές ανάγκες και δραστηριότητες των παιδιών, όπως και τη  δημιουργική τους απασχόληση στον ελεύθερο χρόνο τους, με διευρυμένο ωράριο εναρμονισμένο με  το εργασιακό ωράριο των γονιών τους. Ένα σχολείο σε σύγχρονες αντισεισμικές και καλαίσθητες εγκαταστάσεις  με χώρους για εργαστήρια, άθληση,θεάτρο, μουσική,σίτιση  ακόμα και ανάπαυση.

Ένα σχολείο που η βασική αρχή δόμησης  του αναλυτικού του προγράμματος θα είναι ο ενιαίος χαρακτήρας του χωρίς επικαλύψεις και ταξικούς διαχωρισμούς σε βαθμίδες Δημοτικού- Γυμνασίου-Λυκείου, ανάλογα με τις ηλικιακές φάσεις  ανάπτυξης του παιδιού και του εφήβου με πλήρη και σωστή κατάκτηση της Γλώσσας, των τρόπων και των μεθόδων της μαθηματικής σκέψης και της διαλεκτικής υλιστικής αντίληψης για τη φύση και την κοινωνία.

Ένα σχολείο που θα διδάσκονται οι ιδιαίτερες νομοτέλειες καθε μορφής φυσικής ή κοινωνικής κίνησης ώστε ο μαθητής να κατανοήσει:   και τους διάφορους τρόπους παραγωγής ως διαλεκτική συνάρτηση παραγωγικών δυνάμεων – παραγωγικών σχέσεων και τον καθοριστικό ρόλο της πάλης των τάξεων στην εξέλιξη και τη διαδοχή των κοινωνικών-οικονομικών σχηματισμών και του ρόλου του κράτους  ως μηχανισμού πολιτικής διαχείρισης των συμφερόντων  της τάξης που κατέχει την εξουσία και την ιδιοκτησία των μέσων παραγωγής.

Ένα σχολείο γενικής παιδείας,  γνώσης και διαπαιδαγώγησης στα ιδανικά της ειρήνης, της εθνικής ανεξαρτησίας, της απελευθέρωσης  από τα δεσμά της μισθωτής σκλαβιάς και της κατάργησης  της εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο, στην υπηρεσία των αναγκών του εργαζόμενου λαού, με απόφοιτους που θα έχουν 3 επιλογές: ή την είσοδο στην Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση ισότιμων πανεπιστημιακών ιδρυμάτων ή στις δημόσιες δωρεάν επαγγελματικές σχολές, όπου και στις 2 περιπτώσεις το πτυχίο θα εξασφαλίζει τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων ή στην παραγωγική διαδικασία.

 Ένα σχολείο με εκπαιδευτικούς  με μόνιμη και σταθερή δουλειά, απόφοιτους ενιαίων παιδαγωγικών σχολών, που θα επιμορφώνονται τακτικά,  δωρεάν με απαλλαγή από τα διδακτικά τους καθήκοντα σε Πανεπιστημιακές σχολές, και μόνιμο ιατρικό, ψυχολογικό  και βοηθητικό προσωπικό.

Το ερώτημα  που κάποιος  ίσως και καλοπροαίρετα μπορεί να μας  θέσει  είναι αν μπορεί  αυτό  το σύστημα, αυτό το κράτος , να ικανοποιήσει το αίτημα γι΄ αυτό το σχολείο που εμείς ονειρευόμαστε; Απαντάμε ξεκάθαρα: Δεν είναι ότι δεν μπορεί. Είναι ότι δεν θέλει. Θα πήγαινε ενάντια στα συμφέροντά του, θα αναιρούσε τον εαυτό του. Δεν θα έβαζε στην άκρη τις ανάγκες της αγοράς για τις ανάγκες της εργατικής τάξης και των παιδιών της.

 Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι επειδή η αστική τάξη δεν θέλει να δώσει ένα τέτοιο σχολείο, θα πρέπει να παραιτηθούμε από τα όνειρα και τις επιδιώξεις μας, να υποταχτούμε στις απαιτήσεις της  και να δεχτούμε ότι η πρόταση μας δεν είναι  ρεαλιστική.  Ίσα-ίσα που είναι η μόνη απάντηση στις σύγχρονες λαϊκές  μορφωτικές ανάγκες  και που αναδεικνύει ταυτόχρονα και την ανάγκη αλλαγής της εξουσίας ως μοναδική προϋπόθεση για την ίδια την επιβίωση της εργατικής τάξης και των άλλων φτωχών λαϊκών στρωμάτων ειδικά σήμερα σε περίοδο κρίσης του καπιταλισμού.

Η ίδια η ζωή βάζει επιτακτικά σήμερα το δίλημμα στον καθένα μας:

Ή θα συμβιβαστούμε και θα συνταχτούμε με τις δυνάμεις της συντήρησης  του  καπιταλιστικού συστήματος υπηρετώντας το και μέσα από το σχολείο που αυτό επιβάλλει,...ή  θα συμμαχήσουμε με την εργατική τάξη και θα παλέψουμε για την ανατροπή του, για να καλύψουμε και τις σύγχρονες λαϊκές μορφωτικές ανάγκες!   Τρίτος δρόμος  δεν υπάρχει.


Η ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑ. ΕΙΝΑΙ ΛΑΪΚΗ ΑΝΑΓΚΗ

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΗΜΕΡΙΔΑ ΤΗΣ ΔΟΕ


ΘΕΜΑ:Το σχολείο που βιώνουμε το σχολείο που οραματιζόμαστε :κριτική και διεκδικήσεις
ΝΤΙΑΝΑ ΛΙΑΚΟΥ  
2ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗΣ
                                   ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ του ΣΕΠΕ Γ.ΣΕΦΕΡΗΣ 
ΗΜΕΡΙΔΑ ΔΟΕ 16/6/2016 

Η ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑ. ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΗ

Άλλη μια χρονιά μόλις χθες έφτασε στο τέλος της.  Οι σχολικές τάξεις άδειασαν αλλά τα προβλήματα συνεχίζουν … Με πικρία διαπιστώνουμε ότι το νηπιαγωγείο που ονειρευόμαστε δεν είναι αυτό στο οποίο εργαζόμαστε.  Και θέτοντας την ανησυχία και την αγωνία μας για το νηπιαγωγείο που οραματιζόμαστε και τις αλλαγές που επιδιώκουμε και απαιτούμε,  πρέπει να μπει βαθιά ο προβληματισμός ποιον θα υπηρετεί;

Φυσικά η απάντηση μας πρέπει να είναι το νήπιο και η ικανοποίηση των πραγματικών αναγκών του, η ολόπλευρη ψυχοσωματική του ανάπτυξη και η ομαλή κοινωνικοποίησή του. Η προσχολική αγωγή και εκπαίδευση αποτελεί δικαίωμα κάθε παιδιού. Σε αυτό το πλαίσιο  ερχόμαστε να συζητήσουμε και «αντιστεκόμαστε» στο νηπιαγωγείο που βιώνουμε.

Η υποχρεωτικότητα της δίχρονης προσχολικής αγωγής δεν είναι πολυτέλεια.  Αποτελεί ανάγκη και αναλογιζόμενοι τη σημασία της, κατανοούμε γιατί η συγκυβέρνηση, καθώς και οι κυβερνήσεις του παρελθόντος, πιστές στις ντιρεκτίβες της Ε.Ε. και στις εκθέσεις του ΟΟΣΑ,  παρεμβαίνουν με το χειρότερο τρόπο και στη δομή και στο περιεχόμενο του νηπιαγωγείου.

Χαρακτηριστικά αυτής της παρέμβασης:
Ο αποκλεισμός χιλιάδων παιδιών από το δικαίωμα της φοίτησης στις δομές της προσχολικής αγωγής και ειδικά των προνηπίων . 
Οι ανακοινώσεις, οι εγκύκλιοι, οι ρυθμίσεις πάνε κι έρχονται , οι πρόσφατες οδηγίες,  παρακινούν την τακτοποίηση των νηπίων Α΄ηλικίας μέχρι 21/6 .
 Κανείς δεν προνοεί χρόνια τώρα για  νέους χώρους νηπιαγωγείων με αποτέλεσμα αρκετά νήπια και πάρα πολλά προνήπια  να μένουν έξω από τα δημόσια σχολεία αλλά και τα ιδιωτικά  λόγω του κόστους της ιδιωτικής εκπαίδευσης.

Τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες αφήνονται στην τύχη τους, στην καλή διάθεση των συναδέλφων, στην οικονομική ευχέρεια των γονιών τους να πληρώνουν για τα έξοδά τους, με τα τμήματα ένταξης να υπολειτουργούν εφόσον δεν υπάρχει στα περισσότερα μόνιμος εκπ/κός , και να αναμένεται εναγωνίως κατά τα Χριστούγεννα η παράλληλη στήριξη, που τον επόμενο Σεπτέμβρη , χλωμό το βλέπουμε να παρουσιαστεί.

Το χειρότερο από όλα όμως, είναι η παρέμβαση που προσπαθούν να πετύχουν στο περιεχόμενο της προσχολικής αγωγής , μέσα από τα αναλυτικά προγράμματα, με σκοπό να αξιοποιήσουν τα αποτελέσματα για το δικό τους στόχο, που δεν είναι η αγωγή για την ολόπλευρη ανάπτυξη (νοητική, σωματική, κοινωνική) του παιδιού παρά η βίαιη σχολειοποίησή του.

Που δεν είναι τίποτα άλλο από τις κατευθύνσεις της ΕΕ και του ΟΟΣΑ να εκπαιδεύεται το παιδί από τη νηπιακή του ηλικία στις δεξιότητες, στην απομνημόνευση αποσπασματικών γνώσεων και πληροφοριών, στην κατάκτηση της πρώιμης γραφής και ανάγνωσης, στη χρήση του  Η/Υ.
  Με παντελή απουσία της ενιαίας επιστημονικής θεώρησης του φυσικού και κοινωνικού κόσμου και της προσπάθειας να οικοδομήσει το παιδί μόνο του τη γνώση.
  Εκπόνηση καινοτόμων προγραμμάτων,  συμμετοχή σε ευρωπαϊκές δράσεις πλαισιώνουν το αναλυτικό πρόγραμμα αναζητώντας χορηγούς φυσικά για να τα υποστηρίξουν.

Εδώ  ερχόμαστε να αντιμετωπίσουμε τις ταξικές αντιθέσεις στο εφιαλτικό σχολείο. Η εικόνα ολοφάνερη:
Ο γονιός έχει μόνιμα το χέρι στην τσέπη, γιατί δεν επαρκεί η κρατική χρηματοδότηση των νηπιαγωγείων για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών.

Επιχειρήσεις που προσπαθούν να τρυπώσουν στο δημόσιο νηπιαγωγείο.

Γονείς απελπισμένοι για την τύχη της φοίτησης των παιδιών τους, για τις διαγνώσεις του ΚΕΔΔΥ, για τις κληρώσεις των προνηπίων. 

Και νηπιαγωγοί σε απόγνωση να κάνουν εγγραφές,  να εκδίδουν πιστοποιητικά γέννησης, , να προσπαθούν να ρυθμίσουν τη λειτουργία των τμημάτων, παράλληλα με το χαρτομάνι που πρέπει να μαζεύουν και τις απανωτές εγκυκλίους που πρέπει να ερμηνεύουν, να μετράνε και να ξαναμετράνε πότε θα φτάσουν τον μαγικό αριθμό 14. 

Αυτό το νηπιαγωγείο συναδέλφισσες και συνάδελφοι δεν είναι το σχολείο που μας αξίζει.  

  Αυτό το σχολείο κομμένο και ραμμένο στα μέτρα της καπιταλιστικής οικονομίας και κοινωνίας δεν μας ταιριάζει. Ούτε σε μας τους εκπαιδευτικούς, ούτε στους μαθητές μας, τους γονείς τους και όλο το λαό.

  • Είναι ανάγκη να υπερασπιστούμε το δημόσιο νηπιαγωγείο ως κύριο χώρο διαπαιδαγώγησης, με κυρίαρχη δραστηριότητα το παιχνίδι.
  • Είναι ανάγκη να εγγραφούν όλα τα παιδιά Α’ και Β’ ηλικίας στο νηπιαγωγείο
  • Να αναδείξουμε τον καθοριστικό ρόλο της νηπιαγωγού, που μεταφέρει στα παιδιά γνώση και κοινωνική εμπειρία , λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντά τους.
  • Να διεκδικήσουμε μόνιμους διορισμούς, και μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών
  • Να απαιτήσουμε τις απαραίτητες υποδομές, τα μέσα και τα προγράμματα που θα καλύπτουν τις πραγματικές ανάγκες φροντίδας, αγωγής και ανάπτυξης όλων των παιδιών.
  • Αυτή την ώρα  επιτακτικά  να απαιτήσουμε την καθιέρωση του ενιαίου  12χρονου σχολείου και μέσα από τη δίχρονη δημόσια και δωρεάν  προσχολική αγωγή να ικανοποιηθούν οι ανάγκες του παιδιού και της οικογένειας για αγωγή, φροντίδα, ομαλή κοινωνικοποίηση και γνώση.
Συμπορευόμαστε μαζί με τους γονείς, και τους άλλους εργαζόμενους συσπειρωμένοι στα σωματεία μας.
Οι επιτροπές τους, τα πορίσματά τους, τα σχέδια τους πρέπει να μας βρίσκουν συνεχώς απέναντι να αγωνιζόμαστε για το σχολείο των σύγχρονων λαϊκών αναγκών.

 ΜΕ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΔΥΝΑΜΙΚΑ

16 Ιουν 2016

ΚΑΛΕΣΜΑ ΣΕ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ 17_6_2016

Καλούμε τους συναδέλφους να δώσουν με τη συμμετοχή τους στις κινητοποιήσεις στο Υπουργείο Παιδείας, την Παρασκευή 17/6 στις 12:00  απάντηση στους κυβερνητικούς σχεδιασμούς που οδηγούν, στην ανεργία χιλιάδες αναπληρωτές συναδέλφους, στην ανασφάλεια και την εργασιακή περιπλάνηση ένα πολύ μεγάλο κομμάτι των μόνιμων. Να εμποδίσουμε το παραπέρα χτύπημα των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών μας.



·        Να αποσυρθεί ΤΩΡΑ η Υπουργική Απόφαση για τα Ολοήμερα.
· Να μην εφαρμοστεί η απόφαση που οδηγεί στο κλείσιμο Νηπιαγωγείων  και των Τμημάτων Ένταξης
·    Εξασφάλιση, από τον κρατικό προϋπολογισμό όλων των κονδυλίων, ώστε να καλυφθούν τα χιλιάδες κενά με την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Όλοι οι αναπληρωτές που εργάστηκαν φέτος να επαναπροσληφθούν, από την 1η Σεπτέμβρη και σε μία μόνο φάση, ώστε να μπορέσουν ν΄ ανοίξουν και να λειτουργήσουν όλα τα σχολεία.
· Καμία περικοπή μισθού αναπληρωτών. Ακώλυτη μισθολογική εξέλιξη.
·    Επίδομα ανεργίας σε όλους τους αναπληρωτές χωρίς όρους και προϋποθέσεις.



14 Ιουν 2016

ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΜΙΣΘΩΝ ΣΤΟΥΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ

ΝΤΡΟΠΗ   ΠΙΑ !
          Η ΣΥΓΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ ΠΡΟΧΩΡΑ ΣΤΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΜΙΣΘΟΥ
                        ΓΙΑ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ !!!

Συνάδελφοι – συναδέλφισσες
Η Κυβέρνηση πιστή στις εντολές κεφαλαίου-ΕΕ συνεχίζει την πολιτική τσακίσματος του λαϊκού εισοδήματος. Αυτή τη φορά, περίπου δυο χιλιάδες αναπληρωτές συνάδελφοί μας, οι οποίοι σε λίγες μέρες θα οδηγηθούν στην απόλυση, είδαν από το εκκαθαριστικό του μήνα Απριλίου μείωση στις αποδοχές τους.
Σύμφωνα δε  με ερμηνευτική εγκύκλιο, όσοι αναπληρωτές είχαν περισσότερα από 7 χρόνια προϋπηρεσίας μέχρι 31-12-2015 και βαθμό Δ0(ή και μεγαλύτερο)  με το προηγούμενο μισθολόγιο, ύστερα από τη διαδικασία της επανακατάταξης των Δ.Υ στο νέο μισθολόγιο, έπρεπε να καταταγούν στο βαθμό Ε-ΜΚ 2 κι όχι στο βαθμό Δ. Άρα, για τον υπολογισμό της προσωπικής διαφοράς, τα οικονομικά επιτελεία παίρνουν υπόψη ως βασικό μισθό αυτόν του βαθμού Ε-ΜΚ 2 κι όχι αυτόν που πραγματικά έχουν (Δ0 και παραπάνω). Από αυτό, προκύπτει μείωση τουλάχιστον 83 ευρώ!!!    ΑΙΣΧΟΣ !!!
Σαν να μην έφτανε αυτό, διάφορες διευθύνσεις εκπαίδευσης ζητούν πίσω από τους αναπληρωτές ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ χρήματα, παρά το ό,τι σχετικές εγκύκλιοι  ξεκαθαρίζουν ότι κάτι τέτοιο δεν προβλέπεται!
Η ενέργεια αυτή  δείχνει:
Α) τον πραγματικό στόχο του "νέου" μισθολογίου  που  είναι η μείωση της "μισθολογικής δαπάνης", όπως χαρακτηριστικά σημείωνε  και η αιτιολογική έκθεση του σχετικού νόμου.
Β) τα ψέματα και την υποκρισία της κυβέρνησης για "αυξήσεις τάχα στους μισθούς", ή για μέτρα με "κοινωνικά δίκαιο πρόσημο" κ.α.
Όσα όμως επικοινωνιακά κόλπα κι αν εφεύρει η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ δεν μπορεί να κρύψει το σκληρό, αντιλαϊκό της προσανατολισμό:
Κίνητρα, φοροαπαλλαγές, επιδοτήσεις έως και 20 εκ. ευρώ στους επιχειρηματικούς ομίλους με το νέο αναπτυξιακό νόμο, μειώσεις σε μισθούς και συντάξεις, άγρια φοροληστεία, "κόφτες" και φτώχεια για το λαό!
Απαιτούμε  τώρα  η κυβέρνηση:
  • Να αναγνωρίσει μισθολογικά όλη την προϋπηρεσία των συναδέλφων αναπληρωτών!
  • Να σταματήσει οποιαδήποτε μείωση και αναδρομική περικοπή στους μισθούς τους!
Απέναντι σε αυτή τη βάρβαρη επίθεση δεν έχουμε παρά να παλέψουμε μαζικά και ανυποχώρητα για:
Ανάκτηση όλων των απωλειών.
Ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς και στις συντάξεις.
Επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού.
Σταθερή μόνιμη δουλειά για όλους.

 Κατάργηση κάθε μορφής ελαστικής εργασίας.

10 Ιουν 2016

ΠΑΜΕ...ΣΙΝΕΜΑ



ΠΑΜΕ ΘΕΡΙΝΟ ΣΙΝΕΜΑ
ΠΕΜΠΤΗ 16/6  8.30 μ.μ.  «ΝΟΣΤΑΛΓΙΑ»




Κλείνουμε τη σχολική χρονιά όπως ξεκινήσαμε…. Πάμε σινεμά.
Το ραντεβού μας την Πέμπτη 16 Ιουνίου 2016 στις 8.30 μ.μ.  
στο δημοτικό κινηματογράφο «Νοσταλγία» του Ηρακλείου,  
Κέας και Τερψιχόρης.Τηλ. 21 0275 6740   
Θα δούμε την ταινία:

Ο Εξαιρετικός Κύριος Lazhar     (Monsieur Lazhar)

ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

Καναδέζικη ταινία(2011), σκηνοθεσία Φιλίπ Φαραλντό με τους: Μοχάμεντ Φελάγκ, Σόφι Νέλις, Εμιλέν Νερόν

H ταινία είναι μία προσαρμογή του θεατρικού έργου της Evelyne de la Cheneliere, όπου ο κύριος Lazhar ενσαρκώνει την συνάντηση δύο διαφορετικών κόσμων και την δύναμη της ειλικρίνιας. Ο σκηνοθέτης Philippe Falardeau με χιούμορ, ευαισθησία και ειλικρινή "ψέματα" προσφέρει μία ταινία που γοητεύει.


 O κύριος Lazhar, από την Αλγερία, προτείνει τον εαυτό του ως αντικαταστάτη της δασκάλας που αυτοκτόνησε σε ένα δημοτικό σχολείο του Καναδά.     Από την στιγμή που προσλαμβάνεται κάνει τα πάντα για να έρθει πιο κοντά στα παιδιά, να τους συμπαρασταθεί και να τους εξηγήσει την ανεξήγητη ακόμη και για τους μεγάλους πολλές φορές δύναμη της απώλειας, κατευνάζοντας τις παιδικές ψυχές αλλά και τους δικούς του δαίμονες. Ωστόσο, κανείς απ' τους συναδέλφους, γονείς, ακόμη κι απ' τα παιδιά δε γνωρίζει το παρελθόν του κυρίου Lazhar κι ότι από στιγμή σε στιγμή μπορεί απελαθεί.

ΔΗΛΩΣΤΕ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΑΣ

 (ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ 14/6 ΤΟ ΠΡΩΪ)
6983026656   ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΙΜΕΡΤΖΟΓΛΟΥ
6973830726    ΦΙΛΙΤΣΑ ΚΑΡΥΔΗ
6944797461    ΝΤΙΑΝΑ ΛΙΑΚΟΥ